vineri, 26 februarie 2016

Mesaj de la ENEL

Contract prin telefon, fara sa cunosti conditiile




Caz real relatat de o prietena
De cateva zile , pe telefonul fix de acasa o cauta "cineva de la ENEL".care nu voia să-i spună soțului ei (care raspunsese la telefon) despre ce era vorba
La a treia încercare, persoana  o nimerește acasă pe cea pe care o căuta și începe să-i spuna repede că vorbește din partea ENEL  și vrea să-i faca o propunere .
Cum interlocutoarea era nedumirită de unde pâna unde face ENEL propuneri prin telefon, i se spune că de fapt e vorba despre cineva care e PARTENER CU ENEL și care vinde asigurări de viață.

În ce consta parteneriatul cu ENEL? Intreaba prietena mea. Ce face adica ENEL, despre care noi știam că distribuie energie electrică?

"Pai...ne-a dat listele cu titularii de contract!"

Dar de ce vreți să vorbiți numai cu mine, de ce nu ați vrut să-i faceți această ofertă și soțului meu, adică ce, el nu s-ar putea asigura pe viață? -intreaba amica mea.

"Da, se poate asigura și el dacă e titular de contract cu ENEL" vine răspunsul stupefiant.
De ce, adică, nu și-ar putea sigura viața și cineva care nu e titular de contract, nu înteleg- spune amica mea. De ce nu trimiteți oferta prin poștă, să vedem pe îndelete despre ce e vorba, care sunt termenii și condițiile ?

Sau vreți să mă zăpaciți la telefon și dacă apuc să spun vreun "da" să considerați că am fost de acord cu asigurarea și să înceapă să mi se rețină rate? 
"Păi nu pot dacă nu mă lăsați să vă prezint oferta!" vine răspunsul persoanei "din partea ENEL"
Prin urmare, cam asta e schema, să înțeleg: cineva sună la telefon și prezintă repede o ofertă, fără ca persoana în cauză să poată citi pe îndelete contractul de asigurare, ca  să-și dea seama dacă îl dorește sau nu.
Dacă din neatenție (sau fără a fi in posesia tuturor datelor) persoana apucă să rostească vreun "da", gata! E bună de plată!
Termenii și condițiile apar abia pe urmă, cândva, prin poștă, dar se consideră că a fost incheiat contractul în urma convorbirii telefonice! Adică, înainte ca acel client să cunoască termenii și condițiile!
Ratele ar apărea pe factura ENEL, deci nu vei putea plăti factura la electricitate fără să plătești și asigurarea despre care poate nu ai înteles mare lucru.
 Și dacă nu vrei contractul respectiv, pune-te și umblă după respectivii (despre care nu știi nimic), să spui că nu vrei, ei să spuna că te-ai trezit prea târziu (adica atunci cand vine factura) ș.a.m.d.
Păi, e corect așa?
Atenție deci, la cine vă sună la telefon și atenție mărită la oricare "da" pe care l-ați spune în timpul convorbirii!

Niciun comentariu: