duminică, 7 aprilie 2013

Tehnologia gazelor de sist

Firmele specializate explică tehnologia extragerii gazelor de şist.

Din mai multe astfel de pagini web, putem desprinde tehnologia prin care se scot gazele care se găsesc incluse (sub formă de bule mici de gaz) în rocile aflate la 2 - 3000 - 4000m adâncime.

Principiul exploatării gazelor (sau petrolului) din şisturi

1. Se forează vertical până la adâncimea de 2000m, la 3000m sau mai mult.
Sonda poate continua apoi să sape pe orizontală, până la distanţe de până la 2 km! Sonda cu foraj vertical costă cam 300000-1 milion , în funcţie de adâncime, iar una ce forează şi orizontal costă între 4 şi 8 milioane €, dar oferă posibilitatea de a fractura rocile aflate până le 2 km de puţ. Terenul avut la dispoziţie se împarte în careuri cu latura de o milă (1,6 km), rezultând pătrate de câte 25,6 ha. Pe fiecare astfel de careu, în SUA se fac între 4 şi 8 puţuri de forare.
2. Pe zona orizontală a sondei se introduc tuburi cu găuri, prin care se introduce o mare cantitate de apă dulce sub presiune,(între 4000 şi 15000m3   apă, la presiunea de 1000 atmosfere) la care au fost adăugate cica 500 substanţe chimice diferite, dintre care unele au fost menţionate de firme, altele sunt secrete. Se introduc şi biluţe -gen nisip.

Cantitatea de substanţe chimice este cam 2% din cantitatea de apă, deci circa 80-300 m3 pentru fiecare puţ.
3. Fluidul injectat sub presiune zdrobeşte (fracturează) rocile întâlnite,provocând mai multe cutremure de mică intensitate pe toată lungimea porţiunii orizontale a forajului; bulele mici de gaz ies în lichid şi sunt trase - împreună cu circa 80% din lichidul injectat - la suprafaţă, prin sondă.
4. Apa poluată cu substanţe chimice aduce cu ea din adâncuri şi alte substanţe aflate acolo, dintre care unele radioactive (în funcţie de compoziţia solului).
Ea nu poate fi refolosită pentru altă fracturare şi nici pentru orice altceva! Rezultă cam 3200-12000 m3 apă poluată la fiecare puţ. 
5. Decontaminarea şi epurarea apei contaminate ar costa mult, deci firmele preferă să o îngroape iar în sol, prin intermediul unor "foraje de injecţie". Ne putem gândi că acestea sunt mai puţin adânci decât cele de extragere a gazului, pentru că sunt cu atât mai ieftine cu cât sunt mai scurte şi e greu de controlat care a fost adâncimea lor.
Substanţele cancerigene, biocide, radioactive, acizii şi antigelurile pot ajunge în apa freatică şi de aici în apa potabilă sau în apa din râuri, fluvii, mare. Apa de irigaţii luată din râuri ar duce substanţele la suprafaţa ogoarelor, apoi în plante şi animale. 
6. Cercetările din SUA au stabilit că apa reinjectată în sol poate produce alunecarea rocilor una faţă de alta (conţinând substanţe ce împiedică frecarea şi alţi aditivi) şi ca urmare apar seisme în zone une mai înainte nu erau. Nu se ştie ce se întâmplă în zonele care au deja o seismicitate ridicată!

7.Cantitatea de gaz extrasă după fracturare este mare la început, dar scade destul de repede (cam în doi ani) şi e necesară o nouă fracturare, apoi forarea unui nou puţ.

8. De la un singur puţ vertical se poate fora pe orizontală la diferite adâncimi şi la diferite distanţe între canalele orizontale, rezultând mult mai multe fracturări pentru un singur puţ de forare. Cantitatea de apă necesară şi cantitatea de substanţe chimice creşte proporţional. 


Despre ce cantităţi ar fi vorba?

La un număr de 4-8 puţuri /25,6ha, pentru suprafaţa concesionată- de pildă- firmei Chevron, de 2700 km pătraţi ar însemna între  4154 şi 8308 puţuri, pentru care ar fi necesari 16 616 000 – 124 620 000 m3 apă dulce şi vor rezulta 13 292 800 – 99 696 000 m3 apă poluată pentru câte o singură fracturare/puţ.
Pentru cele 4154-8308 puţuri se vor folosi 332320- 2 492 400 m3 substanţe chimice nediluate.
Cantităţile de precipitaţii înregistrate statistic în zona Buzău variază între 25,5 şi 79,5 l/m2/lună. = 255000 – 795000l/ha/lună = 255-795 m3/ha/lună.
Se observă că apa provenită din precipitaţii nu e suficientă pentru a acoperi necesarul de apă pentru fracturarea hidraulică, iar cantitatea de apă poluată rezultată dintr-o singură fracturare pe fiecare puţ ar fi mai mare decât totalul precipitaţiilor lunare. 
Dar apa e necesară nu numai pentru fracturare hidraulică, ci şi pentru băut, pentru culturile agricole , pentru industrie etc. 
Cantitatea enormă de apă poluată nu ar putea fi decontaminată şi tratată corespunzător şi va fi reintrodusă în sol, sau va fi decantată superficial şi deversată în râuri, ajungând apoi pe ogoarele irigate. 
De exemplu în Canada nu se practică această tehnologie, considerându-se că nu există suficiente surse de apă!
Chiar dacă nu se ajunge la numărul maxim de puţuri folosit uzual în SUA, cantităţile rămân uriaşe şi imposibil de decontaminat.

În alte ţări cum ar fi Franţa sau Bulgaria, tehnologia a fost interzisă.

În Marea Britanie şi în Germania s-a interzis folosirea procedeului în zone în care există apă freatică ce nu a fost deja poluată de alte procese tehnologice.  Deci, aproape peste tot. 

Dar la noi? Se pare că mulţi dintre politicienii importanţi, factori de decizie,  nici nu ştiu despre ce este vorba.  Unul dintre cei mai importanţi vorbea la televizor despre faptul că firmele au primit autorizare pentru a prospecta existenţa "pungilor de gaz"....
Ori, după cum vedem, nu e cazul unor pungi de gaz.....
De asemenea, ni se promite că prin exploatarea gazelor de şist nu vom mai avea nevoie de "gazul rusesc". Adică, vom cumpăra gazele de la firma Chevron. Dar nu numai de la firma Chevron, pentru că au primit autorizaţie de prospectare (şi apoi de exploatare) şi...firme ruseşti. Adică, tot de la ruşi vom cumpăra şi tot la preţul făcut de ei. 

Cât gaz ar primi România?

Potrivit specialiştilor, exploatarea acestor gaze ar putea reduce cu 10% importurile din Rusia
Înseamnă că România ar urma să primească foarte puţin din gazele extrase de marile companii străine! 
Dacă noi importăm cam 3,12 miliarde mde gaz metan, iar gazele de şist ne-ar scuti doar de 10% din această cantitate, înseamnă că România ar primi doar 3 milioane m3 de gaz metan, în schimbul poluării permanente a unor suprafeţe enorme de teren şi a unor efecte necontrolabile asupra vieţii oamenilor şi animalelor. Această cantitate relativ mică de gaz metan nu are cum să producă un reviriment economic la noi. Dacă în alte ţări se observă scăderea considerabilă a preţului gazelor, asta este pentru că cei care le exploatează sunt cetăţeni ai ţărilor respective şi deci beneficiile nu merg peste graniţe.
O altă consecinţă nefastă a exploatării gazelor de şist este deteriorarea şoselelor ca urmare a traficului greu intens legat de tehnologia de fracturare hidraulică, ce presupune, după cum am văzut, deplasarea unor cantităţi uriaşe de apă. Iar deteriorarea infrastructurii rutiere va împiedica activitatea altor investitori, deci va duce la sărăcirea populaţiei. 
Scumpirea apei de 20 de ori s-a constatat deja în Statele Unite, ca urmare a consumului intensiv şi a deteriorării ireversibile a resurselor de apă existente. 
S-a constatat, de asemenea, apariţia malformaţiilor congenitale  la copii în preajma puţurilor . 

Listă orientativă a substanţelor folosite:



Metanol (alcool metilic)                  – toxic-letal
Etilenglicol (1, 2 – etandiol)           – malformant, induce cașexie
BTEX (emulsie din benzen, toluen, etilbenzen și xilen) – cancerigen, toxic-letal
Naftalina                                          – cancerigen, volatil
Xilen (dimetilbenzen)                      – presupus cancerigen, mutagen
Acid clorhidric                                – biocid, puternic reactiv
Toluen (Toluol sau Metilbenzen)    – puternic cancerigen, afectează sistemul nervos central (SNC)
Etilbenzen (feniletan)                      – presupus cancerigen
Dietanolamina (2, 2 – iminodietanol)
Formaldehida (Aldehida formică)   – cancerigen, afectează sistemul nervos central (SNC)
Acid sulfuric                                     – cancerigen, biogen, puternic reactiv
Tiouree                                             – cancerigen, volatil
Clorură de benzil                              – cancerigen
Cumen (Izopropilbenzen)                – toxic-letal
Acid nitrilotriacetic                          – cancerigen, toxic-letal
Dimetil-formaldehidă                       – presupus cancerigen, toxic-letal, biocid, volatil
Fenol                                                 – toxic-letal, biocid
Benzen                                             – cancerigen (cancer de piele, cancer ganglionar)
Di-2-etilfenilftalat                            – cancerigen, mutagen, biocid, folosit la detergenții industriali
Acril-amida                                      – cancerigen, mutagen, folosit la detergenții industriali
Acid fluorhidric                                – biocid, toxic-letal
Anhidridă ftalică                              – induce cașexie
Acetaldehidă                                    – cancerigen, asociat canceului hepatic și celui pancreatic
Acetofenonă                                     – afecțiuni oftalmologice
Săruri de cupru                                 – toxic-letale
Oxietilena                                          – puternic cancerigen
Plumb                                                – cancerigen
Oxipropilena                                     – puternic cancerigen
Para-xilen                                         – mutagen, presupus cancerigen

joi, 4 aprilie 2013

Harta perimetrelor de explatare a petrolului si gazelor din Romania

Cine exploateaza resursele petroliere ale tarii noastre

Petrol, gaze, inclusiv gaze de sist

Harta perimetrelor de exploatare- conform ANRM

















"acorduri petroliere de explorare, dezvoltare şi exploatare a petrolului (ţiţei şi gaze naturale situate în orice tip de colector)".
Orice tip de colector înseamnă inclusiv exploatarea petrolului şi gazelor din şisturi, prin fracturarea rocilor de la mari adâncimi , cu mari riscuri de seismicitate şi de poluare ireversibilă a mediului.
Din pacate, nu vedem firme romaneşti , ci doar firme străine. 
Polonia a concesionat 15% din teritoriul ei , pentru moment pentru prospecţiuni, condiţionat de asocierea cu firme de stat poloneze şi stabilit dinainte că 40% din profit va fi pentru statul polonez.
Si noi? 


Liber la gazele de şist. ANRM: "Exploatarea gazelor de şist din România NU este interzisă"



Un copil din Goi, Nigeria, stă pe un mal poluat cu petrol.
Sursa FOE Olanda
Ex:

Sterling a cumparat 40% din perimetrul petrolier in Marea Neagra

Lukoil - noi exploatari de petrol in Marea Neagra

Într-un interviu televizat, ambasadorul Rusiei în România a fost întrebat de reporter: ştiţi că am descoperit noi zăcăminte în Marea Neagră şi...

Ambasadorul i-a tăiat repede vorba: "Da, le vom exploata şi pe acelea!" - a spus el.

Ce redevenţe încasează România pentru hidrocarburile pe care le iau alţii din moştenirea noastră?

Rezervele de petrol sunt pe cale de a se termina, pe plan mondial. Desigur, preţul petrolului va creşte pe măsură ce rezervele se vor termina. În aceste condiţii, unii analişti critică de pildă faptul că Marea Britanie şi-a exploatat rezervele de petrol din Marea Nordului în loc să le păstreze pentru a le valorifica la preţ mult mai mare mai târziu.
Dar ce să mai spunem despre situaţia noastră, care ne dăm rezervele de petrol şi de gaze pe nimic, primind în schimb redevenţe penibile de 3,5%?

Constituţia României 

ARTICOLUL 136: Economia


      (1) Proprietatea este publică sau privată.
      (2) Proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparţine statului sau unităţilor administrativ-teritoriale.
      (3) Bogăţiile de interes public ale subsolului, spaţiul aerian, apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice.
      (4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condiţiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosinţă gratuită instituţiilor de utilitate publică.
      (5) Proprietatea privată este inviolabilă, în condiţiile legii organice.


Dar în noua Constituţie, cum se vor modifica aceste articole?
  


sursa: namr.ro/licensse_petrol_ro

marți, 2 aprilie 2013

Blazon pentru Opera Nationala Bucuresti

Opera Nationala  Bucuresti are un nou insemn heraldic si un nou logo


"Este un însemn heraldic care vorbeşte despre istorie dar în acelasi timp despre ceea ce înseamnă opera în general. (...) Blazonul heraldic este realizat de domnul Tiron, membru în Comisia de Heraldică a Academiei Române. Este un extraordinar heraldist. El vorbeste despre tradiţia din România a operei, despre tradiţia operei în general şi despre muzele care domină opera în general",  spus Razvan Ioan Dinca, directorul Operei.
Logo-ul ales este:

 "ARS GRATIA ARTIS"

  
Expresia în limba latină ars gratia artis   înseamnă artă pentru artă (sau, cuvânt cu cuvânt,  arta este recompensa artei) şi este deviza societăţii americane media Metro-Goldwyn-Mayer, însemnând că arta este independentă de exigenţele politice şi sociale
Verdi nu ar fi fost probabil de acord cu acestă deviză. pentru el, opera a fost un mijloc de exprimare a patriotismului şi de mobilizare la luptă împotriva ocupaţiei străine. Nici Puccini nu ar fi fost de acord. El a demascat comportamentul imoral faţă de străini, poziţia inferioară a femeilor în societate şi situaţia mizeră a tinerilor artişti. Iar Mozart a demascat imoralitatea nobilimii. Exemplele pot continua foarte mult, dar ...fiecare cu părerile lui!

Atenţie, emblema şi logo-ul MGM sunt marcă înregistrată- vedeţi să nu aveţi probleme cu ei!

Emblemele şi logo-urile altor teatre celebre de operă din lume:



 

Metropolitan New York (The Met)

 

Scala din Milano 

(cuprinde stema Lombardiei)
 
      

 Opera de stat din Viena


 Opera din Paris

Opera din Parma 




 





luni, 1 aprilie 2013

Mangleala - superlativul de la cardeala


Extrase din dicţionare pentru uzul unor oameni politici

Marian Vanghelie este autorul zicerii din titlu.
Cum termenii folosiţi nu sunt cunoscuţi de toată lumea, le-am căutat în dicţionare pentru a le prezenta definiţuule.

CORDEALĂ

Dictionar: Dicționar de argou al limbii romane | 
cordeală, cordeli s.f. act sexual.
·         1.a cordi
a întreţine relaţii sexuale (nu prea merge!)

 MANGLEALĂ 

Tot în argou:
mangleală, mangleli s. f. furt, hoție Sursa: Argou (2007) |


MANGLEÁLĂ, mangleli, s. f. (Arg.) Faptul de a mangli. – Mangli + suf. -eală.
Sursa: DEX '98 (1998) |
Sinonime pentru MANGLEÁLĂ s. v.:   furat, furătură, furt, hoție, pungășeală, pungășie, milogeală, milogit, cerșeală, cerșetorie, cerșit. 
Sursa: Sinonime (2002) |
mangleálă (arg.) s. f., g.-d. art. manglélii; pl. mangléli
Sursa: DOOM 2 (2005) |

Dar mai e un sens pentru mangleală:

  • Acela de discurs înşelător, "vrăjeală" 


Dar mai e şi cardeala:


cardeală, cardeli s. f. 1. furt. 2. bătaie. 
Sursa: Argou (2007) 
Asta, se mai leagă de mangleală.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Păi, domnul Vanghelie are un vocabular argotic bogat. Să ne mai înveţe şi alte cuvinte - că o să avem nevoie!
Dacă primul sens al" manglelii" este hoţie, la fel ca pentru "cardeală", atunci unul nu e superlativul celuilalt, ci sunt pur şi simplu sinonime.
Atunci deducem că este vorba despre celelalte sensuri menţionate în dicţionarele de argou, atunci am putea afla că cerşetoria este superlativul furtului, adică este furtul absolut, cel mai grav.
Şi probabil că aşa şi este, pentru că se fură puţinii bani ai pensionarilor (cei mai milostivi), speculându-se bunătatea oamenilor pentru a-i excroca.
Cum explicaţiile primarului au fost date în contextul analizării relaţiilor politice, am putea deduce că  termenul de "mangleală" a fost folosit în sensul de discurs înşelător, care este, într-adevăr o culme a furtului. 

Într-adevăr, discursul politic înşelător este culmea furtului!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sâmbătă, 30 martie 2013

Bomba ecologica a fost trimisa in Romania


Nava Flaminia

(Port –containerul Flaminia)
Flaminia este un port-container ce navighează sub pavilion german, pentru compania  Mediterranean Shipping Company (MSC).

Nava a fost construită în 2001 în Coreea de Sud.

La 14 iulie 2012 s-a declanşat un incendiu la bordul navei, pe când aceasta era în centrul Atlanticului de Nord.

Încărcătura navei

Conform comandamentului (german) al navei, aceasta conţinea 151 containere etichetate ca periculoase , conţinând solvenţi inflamabili şi produse toxice.

Descrierea navei


Navă port-container cu lungimea de 300m şi încărcătura de 80 000 t

Istoricul accidentului

Incendiul din 2012
La 14 iulie 2012, pe când nava venea din SUA cu destinaţia Le Havre- Franţa, apoi Anvers-Belgia, a avut loc o explozie la bord. S-a declanşat un incendiu în care a murit  un marinar, iar altul e dat dispărut, un al treilea a fost grav rănit, alţi doi răniţi .

Operaţiunile de salvare

Echipajul şi răniţii au fost evacuaţi de nave comerciale. Nava a plutit în derivă 3 zile, apoi a fost tractată de remorchere, care au stins şi focul, pe 23 iulie. La 28 august, temperatura în interiorul navei era încă de 60 de grade, deci incendiul continuase mocnit. (Temperatura a fost supravegheată de la distanţă cu un termometru laser).

Expertizări şi abandonul navei

Pe 10 august starea navei a fost expertizată de cabinetul independant Germanischer Lloyd, care a estimat că nava poate fi remorcată. Pe 24 august, autorităţile franceze au spus că în urma parţialei îndreptări a înclinării şi a faptului că incendiul este sub control, e posibil ca nava să intre pe Canalul Mânecii şi apoi pasul Calais pentru a ajunge în portul german de destinaţie.  S-a precizat că, pe lângă alcool şi produse menajere, containerele conţin şi produse chimice pentru industria germană. Pe 31 august nava îşi începe acestă deplasare, trecând şi de pasul Calais, dar nu este primită în nici un port !

Pericole

Containerele refrigerate conţin gaze generatoare de frig.
  • Una dintre explicaţiile –neverificate-incendiului ar fi explozia sistemului de refrigerare ce ar fi conţinut gaz frigogen contrafăcut (cu clor)
  • Riscuri pentru securitatea maritimă şi riscuri de poluare a aerului şi apei.  
  • Mai mult de 50% dintre cele 2876 containere au ars sau sunt deteriorate, lăsând probabil să se scurgă substanţele toxice conţinute.

După o lună şi jumătate de la accident, ONG-ul francez Robin des Bois, dezvăluie (cu confirmarea prefecturii maritime a canalului Mânecii şi a mării Nordului) că în containere se află şi alte substanţe periculoase :
  • O mare cantitate de policlorobifenili (PCB ; « probabil cancerigen », cu utilizare interzisă în Franţa din 1987)-circa 40 tone ! Transportul era destinat uzinei Tredi din Saint –Vulbas (Ain), singura unitate agreată în lume pentru a decontamina şi elimina PCB. Deci substanţele cancerigene erau trimise spre a fi anihilate în singurul loc din lume unde există utilajele şi expertiza necesare. Atunci, la noi, cum se va face cu acele substanţe?
  • În proporţie de 95% ar fi  ulei de transformator şi echipamente de protecţie folosite la operaţiunile de  condiţionare a PCB. Aceste substanţe nu pot fi arse în crematorii, deoarece în acest caz  au loc reacţii de piroliză şi emisiuni importante de dioxină şi de alte produse toxice, cum ar fi furane, şi Dibenzo-p-dioxine (PCDD), policlorodibenzofurane (PCDF), diverse hidrocarburi aromatice polihalogenate (PHAHs) şi acid clorhidric (HCl), ansamblul acestor produse putând să se găsească şi în calele navei, dacă PCB a ars. 
  • În plus, clorurile prezente în apa de mare ce a fost folosită pentru stingerea incendiului pot fi la rândul lor, în urma supraîncălzirii, surse suplimentare de cloraţi organici (între care PCB, PCDD şi PCDF).
  • Alte produse periculoase la bord : eter, isopropilamină şi nitrometan (gaz exploziv).
  • Există şi pericole potenţiale pentru nave, porturi şi transporturi, pentru că accidentele de acest tip au fost legate în trecut de folosirea frauduloasă a unui gaz frigogen contaminat cu compuşi ai clorului şi cu aluminiu.
  • E posibil să se fi format un lichid care arde în contact cu aerul cum ar fi TMA (trimetilaluminiu- Al2(CH3)), sau Al2Me6, (AlMe3)2) care s-ar fi format după contaminarea cu clorură de metil din gazul refrigerant contrafăcut (clorometan, CH3Cl) ; acest gaz reacţionează cu conductele din aluminiu formând trimetilauminiu.

Evaluarea riscurilor

Evaluarea riscurilor a fost făcută de mai multe ţări. Trei experţi au fost angajaţi de armatorul Reederei NSB ; alţii au fost folosiţi de Smit Salvage (grup olandez specializat în salvări), alţii de cabinetul LLoyd (Germanischer LLoyd) ; a lucrat şi o echipă internaţională de experţi ce au urcat la bord pentru a preleva eşantioane din cale.
Asociaţia Robin des Bois a cerut şi un  « diagnostic radiologic » , dat fiind că armatorul navei Flaminia ( societatea MSC), transportă ocazional şi materiale radioactive de uz industrial sau medical.

Reacţii şi dezbateri

Preşedintele societăţii armatoare a navei, Helmut Ponath s-a arătat «şocat că o navă sub pavilion german nu obţine permisiunea de a intra într-un port european», în condiţiile în care legislaţia europeană prevede obligaţia de a primi nave ce au nevoie de asistenţă.  Asociaţia franceză a căpitanilor de nave (AFCAN) se întreabă cum şi de ce Franţa refuză dreptul de asistenţă şi de acces în port-refugiu, care ar intra în obligaţiile ei, în acest caz,  conform legislaţiei europene.

Soluţia : trimiterea în România !

Cum vor face autorităţile române pentru a decontamina şi elimina PCB fără să-i dea foc ? Cum vor face ceea ce celelalte ţări europene nu au putut să facă ? Cum vor anixila substanţele toxice când singura unitate acreditată în materie a refuzat?
Sau vor pune pe foc deşeurile, pur şi simplu, degajând dioxina cancerigenă în aer?


Ce se spune la noi?


Nava a fost într-un port german, unde i s-au făcut unele reparaţii, pentru a putea să mai facă un drum. 

De ce nu s-au descărcat acolo containerele?

Nava va intra în dana UMEX pe 28 martie la ora 11.00, unde vor fi descărcate containerele, după care vasul va intra la reparaţii în Portul Mangalia.
La bord are  containere cu conţinut periculos. Radio Bremen, citat de hotnews.ro, a precizat, pe pagina sa de internet, că 
”într-un port din România urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea, căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relatează sursa citată.  Nici un cuvânt despre natura substanţelor periculoase, nici despre opiniile numeroşilor experţi consultaţi în Vest.
Ce "măsuri" a luat ANR
”Am primit primele informaţii de la agent. Am dat dispoziţii ­Serviciului de Siguranţă şi ­Securitate Nave să ­monitorizeze şi să adune cât mai multe informaţii,(nu au primit informaţii de la experţii consultaţi de firmele implicate? Dacă s-au făcut unele reparaţii în Germania, e clar că s-au făcut şi analize. Ce au arătat ele, de nu au vrut să facă ei decontaminarea?) astfel încât să fie acolo un mediu cât mai sigur pentru oamenii noştri care se duc în control, dar şi pentru comunitate, pentru că nu o să introducem o navă care are ­probleme”, declară Andrian Mihei, directorul general al Autorităţii Navale Române. 
Dar ei, acolo, de ce n-au vrut să o introducă la ei şi mai ales să o descarce acolo unde se află singura unitate acreditată să trateze aceste substanţe?

Într-o ştire mai veche din presa aflăm  că o navă italiană încărcată cu 2700 t de deşeuri a sosit pe 20 martie în portul Constanţa şi a fost verificată de Agenţia de Mediu. Asta- pentru că deşeurile vor rămâne la noi? În ziar nu se spune, dar se deduce. 
(Ziua de Constanţa)


Ultimele ştiri despre Flaminia (13 aprilie)

Vasul aşteaptă încă rezultatele analizelor, în rada exterioară a portului Constanţa.  Dacă vasul va primi avizul pentru intrarea în port, deşeurilor vor fi "decontaminate" de firma  Uni-Recycling SRL.  După parcurgerea acestor operaţiuni nava va putea să plece la şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pentru reparaţii la suprastructură. (Ziua de Constanţa)
Mai nou: analizele sunt gata, dar rezultatele au fost trimise la Bucuresti, pentru ca...la Constanta nu sunt competenti sa le interpreteze! De asemenea, s-a solicitat doar depistarea substantelor prezente, dar nu si a compusilor acestora - care formeaza, de fapt majoritatea....
Gurile rele spun ca ar fi si o ancheta in derulare...asteptam cu interes!

Ştiri despre Flaminia pe 10 iunie (Digi24)

Pe navă s-au găsit (şi) trei containere cu carne alterată - aflată, desigur, în putrefacţie încă de aproape un an.  Zeama fetidă s-a scurs afară din containere, dar se spune că nu ar fi ajuns în contact cu solul (adică s-a scurs în mare, să înţelegem). Conţinutul containerelor, cică, va fi trimis în Germania (de data asta, bine ambalat de către ai noştri) .

Dar toate controalele şi expertizele care, cică s-ar fi făcut în Germania nu au ajuns şi la containerele cu pricina? Ce alte surprize mai sunt în miile de containere cu conţinut incert? Ce se aude despre cele 40 de tone de policlorobifenili (PCB)?

Nota: Sursele sunt colorate cu verde

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ştiri din 19 iulie 2013
14000 de tone de deşeuri (dintre cele 23000 tone aflate la bordul navei) au fost declarate de autorităţile române "import ilegal", urmând ca, în consecinţă, ele să fie preluate de statul german.
În schimb restul de 9000 de tone vor fi "gestionate" de o firmă libaneză ce activează  la noi.
 A fost menţionat şi numele deputatului PSD Sebastian Ghiţă, acţionar majoritar al fiemei Glar Construct Ploieşti, care a încheiat contractul de decontaminare a navei Flaminia.
Un mic detaliu: staţia de epurare de la Ploieşti nu este funcţională - conform datelor de la Antena 3.
Până la urmă se pare că ecologizarea se va face de către un consorţiu de trei firme condus de către UniRecycling. Rămâne de văzut dacă firma are expertiza de a face procedurile necesare.
Ele sunt alcătuite din 8000t fier vechi, (din containere ce vor fi dezmebrate şi din părţi din corpul navei ce vor fi tăiate pentru reducerea pescajului) care va fi spălat şi decontaminat într-un bazin şi 1000t şlam,(amestec mâlos rezultat din amestecul zecilor de substanţe chimice vărsate pe parcursul accidentului cu apa de mare şi cu agenţi de stingerea focului folosiţi de pompieri) ce va fi ars în fabrici de ciment.
Apa cu care se vor spăla deşeurile de fier va fi decontaminată apoi într-o staţie de epurare mobilă şi apoi deversată...într-ul loc încă neprecizat.
Nava va fi reparată în şantierul din Mangalia, aparţinând acum Daewoo .

N-am citit însă, în presă, vreo ştire despre transportul efectiv al celor 13000 de tone de deşeuri în Germania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ştiri din 6.10,2013
Nava s-a aflat de la sfârşitul lunii martie 2013 în rada portului Constanţa, la 15 km de intrarea în port, iar din 17 mai 2013 portcontainerul e acostat în portul Constanţa, la o dană de cereale (!) deţinută de o firmă înregistrată în Cipru. 
Pentru comparaţie, nemţii au luat măsuri excepţionale de securitate când nava ajunsese la ei, mergându-se până la închiderea spaţiului aerian. (sursa: Pro tv)

vineri, 29 martie 2013

Vladimir Ghika un nepot de domnitor devenit martir


Monseniorul Ghika a fost declarat martir creştin şi preot turc de către papa Francisc I

Familia Ghica (scris şi Ghika sau Ghyka)

Familia Ghika, cu origini albaneze, grecizată prin uniuni matrimoniale în mediile fanariote, în special cu familia Mavrocordato, apoi românizată prin uniuni matrimoniale cu familiile boierilor români, între care familia Sturdza.

Vladimir Ghika

Vladimir Ghika, cunoscut și ca Monseniorul Ghica, (n. 25 decembrie 1873,Constantinopol - d. 16 mai 1954, Jilava, București) a fost un prinț, diplomat, scriitor, om de caritate, preot român, nepotul lui Grigore Alexandru Ghika, ultimul principe al Moldovei. Tatăl lui Vladimir Ghika a fost Ioan Grigore Ghika, ministru plenipotenţiar al României la Sankt Petersburg. Mama sa era Alexandrine născută Moret de Blarenberg, descendentă a regelui Henric IV al Franţei. Ea făcuse parte dintre emigranţii francezi în Rusia. Un descendent al familiei Moret de Blaremberg venise la Bucureşti cu generalul rus Kiselef. El a luat naţionalitatea română şi a devenit ofiţer în armata Tării Româneşti, şi s-a căsătorit, având o fiică, Alexandrina, ce avea să devină mama lui Vladimir Ghika   Fratele său a fost Dimitrie I. Ghika.

Vladimir Ghika declarat preot turc de Vatican!

Deşi familia Ghica era considerată română, dovadă că Grigore IV Ghica venise pe tron ca domnitor naţional român, după alungarea fanarioţilor, iar Vladimir Ghika se considera român şi iubea România cu tot sufletul, iată că la Vatican el a fost consemnat (cu prilejul recunoaşterii martirajului său prin decretul papal din 27 martie 2013) ca...preot turc!
Nici albanez, ca strămoşii îndepărtaţi, nici grec, ca strămoşii mai apropiaţi, nici francez, cum era prin educaţie, nici român, cum era considerată familia lui şi cum se considera el însuşi, ci....turc (confuzie datorată probabil faptului că s-a născut la Constantinopol, unde familia sa avea o reşedinţă şi venise în ţară doar la vârsta de trei ani).

Statuia monseniorului Ghika făcută de sculptorul Anghel

La noi, martirajul lui Vladimir Ghika a fost recunoscut de multă vreme şi i s-a ridicat o statuie, operă a sculptorului Greorghe Anghel. Sculptorul, care îl cunoscuse pe monseinior la Paris, a realizat lucrarea în 1939, în ipsos și a dăruit-o arhitectului Anghel Marcu. 
În anii regimului trecut statuia a fost transpusă în bronz și expusă la Muzeul Național de Artă al României sub titlul „cărturarul”, trecându-se sub tăcere pe cine înfățișa. 
În anul 2004, statuia a fost amplasată pe soclu într-o piață din vecinătatea Bisericii Franceze din București, când se comemorau 50 de ani de la moartea monseniorului.
Născut într-o familie română ortodoxă, în ziua de Crăciun, a devenit preot catolic , spunând :  "Je vais devenir catholique pour être un meilleur orthodoxe!"
"Voi deveni catolic pentru a fi un ortodox mai bun!"

Binecuvântarea monseniorului Ghika i-a adus un moştenitor împăratului Japoniei

Există mărturii despre vizita monseniorului Ghika în Japonia în anul 1933, în perioada în care împăratul Japonia se îngrijora de lipsa unui moştenitor. Prelatul a cerut (prin intermediul amiralului Yamamoto, care se creştinase) o întrevedere cu împăratul Hirohito, pentru a-l binecuvânta să aibă un fiu. Audienţa a avut loc (spre uimirea celor care nu ar fi crezut-o posibilă), împăratul şi monseniorul Ghika au vorbit în franceză, împăratul a spus că doreşte să aibă un fiu, iar monseniorul i-a spus că dacă îl va binecuvânta, Dumnezeu îi va dărui un fiu. Amândoi s-au ridicat în picioare, împăratul s-a înclinat în faţa monseniorului, Prelatul a făcut semnul crucii pe fruntea împăratului (neliniştind gărzile ), a rostit în japoneză: " Să te binecuvânteze Cel atotputernic" şi "Fie ca numele tău să dăinuie şi să ţi se nască un fiu". După un an, s-a născut fiul lui Hirohito, actualul împărat Akihito. Împăratul Hirohito a renunţat să mai fie considerat de origine divină, aşa cum era tradiţia japoneză.
Întâmplarea a fost povestită într-o carte scrisă de Elisabeth de Miribel, diplomat, călugăriţă, fostă secretară a generalului de Gaulle

Din scrierile monseniorului Ghika


  „Rugaţi-vă ca să-L găsiţi mereu pe Cristos în el (în cel bolnav sau sărac), în suferinţele lui, în viaţa lui, în modul în care voi îi atingeţi sufletul şi destinul etern, această destinaţie care este Cristos în noi toţi"  („La charité du Christ!”).
      El se roagă aşa:

      „Doamne, voi merge să-l găsesc pe unul dintre cei pe care Îi numeşti alţi Tu însuţi. Fă ca ofranda pe care i-o aduc şi sufletul cu care o ofer să fie bine primite de fratele meu nenorocit. Fă ca această clipă petrecută în preajma lui, încercând să-i fac bine, să aducă pentru el, ca şi pentru mine, fructele vieţii eterne.  ”
(Extras din Entretiens spirituels de Monseniorul Ghika).
Update 31.08.2013
Monseniorul Ghika a fost beatificat de Biserica Catolică. De asemenea, a fost corectată afirmaţia că a fost un preot turc, menţionându-se doar că se născuse la Constantinopol.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Notă
Elemente din prezenta pagină pot fi preluate doar cu indicarea sursei. Preluarea integrală se poate face doar cu aprobarea autorului 

marți, 26 martie 2013

Limba latina provine din limba romana

“Nu limba română este o limbă latină, ci limba latină este o limbă românească!”

Fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea: “nu limba română este o limbă latină, ci limba latină este o limbă românească!!!”

Într-un interviu acordat postului de televiziune TVR Cluj, Miceal Ledwith, fost consilier al Papei Ioan Paul al II-lea, fost decan al Sf. Petru Diocescan College din Wexford, fost presedinte al Conferinţei şefilor de universităţi irlandeze şi fost membru al Biroului de conducere al Conferinţei Rectorilor Universitătilor Europene (CRE), face o declaraţie care confirmă studiile lui Densuşianu şi ale altor autori :
“Chiar dacă se ştie că latina este limba oficială a Bisericii Catolice, precum şi limba Imperiului Roman, iar limba română este o limbă latină, mai puţină lume cunoaşte că limba română, sau precursoarea sa, vine din locul din care se trage limba latină, şi nu invers. Cu alte cuvinte, nu limba română este o limbă latină, ci mai degrabă limba latină este o limbă românească. Asadar, vreau să-i salut pe oamenii din Munţii Bucegi, din Braşov, din Bucureşti. Voi sunteţi cei care aţi oferit un vehicul minunat lumii occidentale (limba latină).” 

Oare această declaraţie făcută acum câteva luni de o personalitate occidentală, care nu are interese personale în România, să aibă legătură şi cu faptul că Papa Ioan Paul al II-lea a spus, cu ocazia vizitei în ţara noastră, din anul 1999, că România este “Grădina Maicii Domnului”

Din ce în ce mai multe dovezi ne arată că spaţiul carpato-danubiano-pontic este Vatra Vechii Europe...Despre faptul că istoria este falsificată sau prost înteleasă au vorbit multe personalităţi în decursul timpului. Haideti să vedem ce ne spun si alţii despre limba română şi limba latină, despre pământurile Vechii Dacii...
- „Colhii si dacii mă cunosc, ei vorbesc o limbă barbară, de idiomă latină” (Horatiu, marele poet roman (65 î. Chr. – 08 î. Chr.) - Odele, I, 20 
(afirmatie făcută cu aproape un secol si jumătate înaintea cuceririi unei părti din Dacia). 
- „Civilizaţia şi istoria au început acolo unde locuieşte azi neamul românesc.” (W. Schiller, arheolog american) 
- “Limba lor [a românilor] n-a putut fi extirpată deşi sunt aşezati în mijlocul atâtor neamuri de barbari şi aşa se luptă să nu o părăsească în ruptul capului, încât parcă nu s-ar fi luptat atâta pentru viaţă cât pentru o limbă.” (Antonio Bonfini / Antonius Bonfinius -umanist și istoric-1434–1503) 

Antonio Bolfini a scris despre Ioan Corvin de Hunedoara :
„Acesta s-a născut din tată român (Valacho patre) și mamă greacă; prin destoinicie și virtute a făcut cinste neamului său mai presus de așteptarea tuturor. Se spune că nici părinții lui nu erau de neam obscur. Căci tatăl său – precum se zice – se bucura de vază foarte mare la neamul românilor, care stăpânesc acum locurile geților și ale dacilor și cu drept cuvânt se cred rămășițele colonilor romani, după cum dovedește asemănarea limbii lor. ...Născut în satul Corvinus își trage spița neamului din familia Corvina a romanilor. Iar mamă-sa, născută între greci, se crede a fi fost răsărită dintr-un neam vechi și împărătesc. Unii îndrăznesc s-o aducă în legătură cu neamul lui Teodosius.::”Iar despre români: ”„Deși năvăliri barbare de tot felul s-au revărsat asupra provinciei Dacia și asupra poporului roman și asupra regiunii geților și în Panonia, totuși s-a văzut că n-au putut fi răpuse coloniile și legiunile romane care se dezvoltaseră de curând.
Înecate sub valul de barbari, ele totuși mai exală limba romană, și ca să nu o părăsească nicidecum, se împotrivesc cu atâta îndârjire, încât îi vezi că luptă nu atât pentru păstrarea neatinsă a vieții cât a limbii.
Căci cine nu s-ar minuna – dacă ar sta să socotească desele puhoaie ale sarmaților și goților, și de asemenea ale hunilor, vandalilor și gepizilor și incursiunile germanilor și longobarzilor – că s-au mai păstrat încă până acum la daci și geți (inter Dacos & Getas) rămășițele limbii romane (Romanae linguae vestigia)?”
- „Latineasca, departe de a fi trunchiul limbilor care se vorbesc azi s-ar putea zice că este mai puţin în firea celei dintâi firi romane, că ea a schimbat mai mult vorbele sale cele dintâi şi dacă nu m-aş teme să dau o înfăţişare paradoxală acestei observaţii juste aş zice că ea e cea mai nouă dintre toate, sau cel puţin a aceea în ale cărei părţi se găsesc mai puţine urme din graiul popoarelor din care s-au născut. Limba latinească în adevăr se trage din acest grai, iar celelalte limbi, mai ales moldoveneasca, sunt însuşi acest grai.” (D`Hauterive-,istoric și diplomat francez 1754-1830 „Memoriu asupra vechei si actualei stări a Moldovei”, Ed. Acad., p 255-257, 1902)
 - „Locul acesta unde este acum Moldova şi Ţara Muntenească este drept Dacia, cum şi tot Ardealul şi Maramureşul şi cu Ţara Oltului. Aste nume mai vechi decât acesta, Dacia nu se află, în toţi câţi sunt istorici.” (M.Costin:1632-1691, De neamul Moldovenilor) 
- „De aceia, măcar că ne-am deprins a zice că limba română e fiica limbii latineşti, adeca acei corecte, TOTUŞI DACĂ VOM AVEA A GRĂI OBLU, LIMBA ROMÂNEASCĂ E MUMA LIMBII CEI LATINEŞTI.” (Petru Maior, Istoria pentru începutul românilor în Dacia, p 316, 1812) 
- „Acesti volohi nu sunt nici romani, nici bulgari, nici wölsche, ci vlahi, urmaşi ai marii şi străvechii seminţii de popoare a tracilor, dacilor şi geţilor care şi acum îşi au limba lor proprie şi cu toate asupririle, locuiesc în Valachia, Moldova, Transilvania şi Ungaria în număr de milioane.” (Schlözer, Russische Annalen- sec XVIII) 
- „DACHII PREA VECHE A LOR LIMBĂ OSEBITĂ AVÂND, CUM O LĂSARĂ, CUM O LEPĂDARĂ AŞA DE TOT ŞI LUARĂ A ROMANILOR, ACEASTA NICI SĂ POATE SOCOTI, NICI CREDE...” (Constantin Cantacuzino, 1639-1716)
 - „Românii despre care am mai spus că sunt daci.” (Bocignoli, 29.6.1524, la Răgusa)

 Iată doar câteva citate ce ar trebui să-i pună pe gânduri chiar şi pe cei mai incompetenţi istorici români sau să le dea un pic de fiori celor care ne falsifică istoria sau se fac complici la falsul istoric. Adevărul va ieşi la lumină! Iar adevărul este că NU suntem doar urmaşii Romei, ci şi urmaşii unei culturi străvechi ce a înflorit pe pământul Daciei,  iar limba noastră este mai veche decât latina vorbită de  romani!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------