miercuri, 24 decembrie 2014

Avionul malaiezian dispărut - concluzii provizorii

Cum s-a prăbuşit cursa MH370

Catastrofa zborului MH17- cauzată de ucrainieni?




Biroul Australian de Siguranţă a Transportului (ATSB - Australian Transport Safety Bureau) a dat publicităţii un raport de 60 de pagini asupra dispariţiei zborului MH370.
Raportul justifică localizarea zonei de căutare a epavei, dar formulează pentru aceasta şi ipoteze privind cauzele catastrofei aeriene.

Desfăşurarea zborului

Decolat de la Kuala Lumpur la 16h41, avionul a dispărut de pe ecranul radarului civil la 17h22, fiind semnalat apoi de un radar militar până la ora 17,22.
Apoi, poziţia avionului a fost estimată după un semnal "ping" emis de avion în fiecare oră către satelitul Inmarsat IOR, retransmis de acesta spre o staţie de ascultare la sol din Perth (Australia). Pe baza acestor semnale "ping", anchetatorii afirmă că avionul se găsea pe o traiectorie în formă de arc de cerc spre sudul Oceanului Indian.
Semnalele "ping" au luat sfârşit la 00h19, iar la puţină vreme după asta reactoarele aparatului au încetat să funcţioneze, din lipsă de carburant, după 6 ore şi 57 de minute de la ultimul contact radar cu controlul aerian de la Kuala Lumpur.
Din semnalele automate transmise de motoarele avionului către fabricant, se cunosc datele privind funcţionarea acestora.
Primul reactor s-a stins şi a disărut curentul alternativ de 115 volţi furnizat de către alternatorul său. Avionul s-a angajat într-o sirală descendentă ca urmare a asimetriei tracţiunii. Câteva momente mai târziu s-a oprit şi celălalt reactor, care şi-a pierdut de asemenea alternatorul. Pilotul automat s-a deconectat, iar avionul lipsit de control s-a prăbuşit în mare.

Ipoteza hipoxiei întregului echipaj şi a pasagerilor- conform expunerii lui Christian Roger

Faptul că nu au existat decât puţine schimbări în ruta urmată de avion timp de aproximativ 5 ore conduce la ipoteza că echipajul şi pasagerii îşi ierduseră cunoştinţa din lipsa oxigenului, iar avionul a zburat condus de pilotul automat până la terminarea combustibilului.
Depresurizarea aparatului ca urmare a exploziei unor baterii Litiu-Ion
Se poate presupune că depresurizarea aparatului s-a produs ca urmare a exploziei bateriilor pe care le transporta în cală. O breşă provocată de explozie în carlingă ar fi putut scoate din funcţiune unele echipamente de transmisie, fie ca urmare a expploziei, fie ca urmare a unui incendiu provocat de aceasta. Măştile de oxigen nu sunt etanşe la fumul toxic degajat în cursul unui incendiu, iar oamenii şi-ar fi pierdut repede cunoştinţa din această cauză.
Înainte de a-şi fi pierdut cunoştinţa, pilotul ar fi făcut un viraj pentru a reveni la Kuala Lumpur şi ar fi comutat setarea pilotului automat de la urmarea şirului de Way-Points (care programau zborul până la Pekin) , pe modul "Heading" (adică menţinerea unei direcţii constante) spre Kuala Lumpur, activând şi funcţiunea "Altitude Hold" - menţinerea unei altitudini constante de croazieră de 35000 de picioare (11000m). Urmează pierderea cunoştinţei echipajului şi a pasagerilor şi moartea lor prin asfixiere.
Căutarea epavei avionului va continua din luna august în zona din sudul Oceanului Indian dedusă din datele existente până în prezent, cu ajutorul unor echipamente de detectare submarină, după efectuarea releveului exact al fundului oceanului în zona respectivă.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pentru toate detaliile căutărilor efectuate până în prezent şi toate ipotezele vehiculate vedeţi aici:
http://nazone.ro/2014/03/avionul-malaiezian-disparut.html
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 18.07.2014

Tragedia aviatică din Ucraina

foto iltempo

Din nefericire, un alt avion al Malaysia Airlines s-a prăbuşit de curând nu departe de noi, în Ucraina, (în satul Hrabove/Grabove (în ucraineană Грабове). În apropiere de Roszypne.
Printre victime se afla şi un student român şi prietena lui. Universitatea de Medicină din Cluj a arborat un drapel în bernă în semn de doliu pentru pierderea tragică a celor doi studenţi.
Mai mulţi specialişti în HIV-SIDA se găseau în avion, deplasându-se la un congres pe această temă.
Avionul Boeing 777 (MH17) plecat de la Amsterdam spre Kuala Lumpur a fost doborât în regiunea Doneţk , iar din datele obţinute de către serviciile secrete americane reiese că a fost folosită o rachetă sol-aer. Va urma o anchetă internaţională.
Numeroase companii aeriene şi-au odificat rutele aeriene pentru a evita teritoriul Ucrainei.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 21.07.2014
Escrocii caută să profite de orice
Ca şi în cazul celeilalte tragedii, cu zborul MH370, escrocii caută să profite de situaţie pentru a-i păcăli pe internauţi.
Astfel, numele victimelor sunt folosite pentru redirecţionarea căutării spre pagini dubioase, fotografiile de la locul catastrofei trimit la link-uri spre site-uri pentru adulţi sau alte tipuri de site-uri comerciale. Atenţie, deci!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 23.07.2014

Avionul doborât (probabil?) de separatişti prost antrenaţi

La cinci zile după zborului MH17 în Ucraina, Statele Unite au anunţat că au informaţii plauzibile că racheta a fost trasă "din greşeală, de către un echipaj prost antrenat". Se pare că există dovezi în acest sens, conform euronews. Nimic nu e însă sigur.
Nu s-a precizat dacă dacă erau prezenţi şi specialişti ruşi.
Preşedintele Barack Obama s-a deplasat la ambasada Olandei de la Washington, unde a declarat că "Statele Unite vor lucra cu olandezii pentru a face în aşa fel ca trupurile victimelor  să fie predaţe  familiilor, ca să se facă o anchetă corectă şi ca să se facă dreptate."
Preşedintele şi serviciile de informaţii americane rămân cu convingerea că Rusia continuă să furnizeze arme rebelilor. Această convingere pare să fie împărtăşită şi de Uniunea Europeană, care a prevăzut să accentueze sancţiunile împotriva Rusiei. (conform euronews).

#############################################################################################

Ce înseamnă să ai noroc!

Un ciclist olandez ce 29 de ani, Maarten de Jonge a declarat că avusese bilete la ambele zboruri tragice ale Malaysia Airlines: MH370 (dispărut pe 8 martie în Oceanul Indian) şi MH17 (doborât deasupra Ucrainei joi 17 iulie) , dar le-a schimbat pe amândouă în ultimul moment, pentru că găsise alte bilete mai ieftine cu aceeaşi destinaţie.
În cazul plecării spre Malaiezia, el a găsit în ultimul moment un bilet cu 300 de euro mai ieftin, care pleca duminică 20 iulie şi l-a ales pe acela.
Şi alţi olandezi se felicită că au renunţat la biletele pe care le aveau la zborul MH17: un tată de familie şi-a transferat  toată familia la alt zbor, pentru că voia să meargă şi el şi nu mai erau bilete la MH17.
Dar povestea lui Marteen de Jonge părea unică.
Numai că, se pare că şi această poveste a fost puţin "înflorită". Luat mai "la bani mărunţi" de reporterii care au fost curioşi să verifice afirmaţiile, olandezul a mai "tăiat din coada vulpii". Adică a povestit că în primul caz...ar fi putut să cumpere bilet la acel zbor, dar a cumpărat la altul, ce a plecat mai devreme. În al doilea caz, cam tot aşa: ar fi putut să ia bilet la zborul MH17, dar a găsit altă variantă mai ieftină. Mda, dacă ar fi spus aşa de la început, probabil că nu i-am fi văzut fotografia peste tot pe internet....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 31.07.2014

Cutiile negre din avionul MH17 sunt examinate

 de Biroul de anchetă britanic din Farnborough (din vestul Londrei), iar datele vor fi analizate de o echipă internaţională condusă de Olanda.
 Conform  consiliului  naţional de Securitate şi Apărare ucrainian, cutiile negre ar arăta o puternică decompresiune cauzată de o rachetă.
Biroul olandez de anchetă (OVV) nu a confirmat sau dezminţit aceste informaţii. Purtătorul de cuvânt al OVV, Sara Vernooij a declarat AFP : " Preferăm să aşteptăm ca să avem o ideie mai completă asupra a ceea ce s-a petrecut , decât să publicăm fragmente de informaţii ici-colo".

Militari olandezi şi australieni vor păzi resturile avionului MH17 pe teritoriul ucrainian.

Parlamentul ucrainian a ratificat acorduri cu Olanda şi cu Australia pentru permiterea trimiterii de trupe din aceste ţări la locul catastrofei aviatice, pentru securizarea zonei şi crearea condiţiilor desfăşurării anchetei. Misiunea olandeză va fi formată din "personal militar şi nemilitar" de până la 700 de persoane. Australia va putea trimite personal "poliţist, militar şi civil" în număr de maxim 250 de persoane.

Serviciile de informaţii americane nu ştiu exact de unde a plecat racheta care a doborât avionul malaiezian.

Se pare că toţi experţii înclină spre varianta doborârii avionului cu o rachetă sol-aer de medie distanţă "Buk", de tip SA-11 sau SA-20, de care dispun armatele ucraineană şi rusă şi pe care ar fi putut să şi le procure şi forţele separatiste.
Serviciile americane au indicat că au urmărit traiectoria rachetei până la impact, dar nu sunt siguri care a fost locul tirului , adică de pe care teritoriu a fost trasă racheta. Prin urmare, serviciile americane nu pot afirma cu certitudine dacă racheta a fost trasă de separatişti, sau de armata ucraineană, sau de armata rusă.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 24.12.2014
Anchetatorii ruşi afirmă că au dovezi despre implicarea unui avion de vânătoare ucrainian în prăbuşirea avionului MH17 al Malaysia Airlines
Un militar ucrainian ce a trecut pe teritoriul rus afirmă (conform Comitetului de anchetă) că avionul de linie Boeing 777 zborul MH17 ar fi putut să fi fost doborât pe 17 iulie de un avion militar Su-25 al forţelor armate ucrainiene , pilotat de căpitanul Volohin.
Militarul declară că a  văzut avionul militar decolând de la o bază aeriană aproape de Dnipropetrovsk, din estul Ucrainei (unde era şi el ăncartiruit). Aparatul era înarmat cu rachete aer-aer de tip R-60, care nu sunt în posesia rebelilor.
Martorul ar fi observat că la întoarcerea avionului nu mai erau rachetele şi chiar l-ar fi auzit pe căpitanul Volohin referindu-se la avionul doborât că "s-a aflat în locul nepotrivit, în momentul nepotrivit".
Comitetul rus de anchetă spune că va furniza dovezile de care dispune anchetatorilor internaţionali.
O concluzie definitivă a anchetei este aşteptată în anul 2015.

6 comentarii:

Movilita spunea...

Va fi ancheta, dar informatiile cine stie unde au ajuns

Oleg spunea...

Infioratoare fotografia cu mana ramasa printre resturi de metal!
Asa se explica de ce nu toate trupurile celor care au murit au fost remise olandezilor: pentru ca nimeni nu a cules toate resturile umane de pe camp! Bine ca au strans pasapoartele si cardurile!

Anonim spunea...

Romanii spuneau: audiatur ed altera pars - adica sa asculti si cealalta parte.
Sa vedem ce spune si Rusia despre cursa MH19:
1) Autorităţile ucrainene au "identificat" autorii tragediei instantaneu - rebelii proruşi. Care sunt dovezile ce stau la baza acestor concluzii?
22) Poate Kievul să facă publice detalii privind utilizarea sistemului antiaerian BUK-M1 în zona operaţiunilor militare din est şi să spună de ce a desfăşurat astfel de baterii în teatrul de operaţiuni ...dacă insurgenţii nu dispun de avioane?
33) De ce Kievul a tărăgănat formarea comisiei internaţionale 
4.4) Sunt dispuse forţele Armatei ucrainene să prezinte experţilor internaţionali documente privind numărul de rachete din clasa ''aer-aer'' şi ''sol-aer'' cu care sunt echipate sistemele antiaeriene de rachete din dotarea sa actuală?
5.5) Vor fi furnizate date privind mijloacele de control (radar, satelit) referitoare la circulaţia avioanelor ucrainene în ziua producerii tragediei? Sunt informatii publice...
6) De ce dispecerii ucraineni au permis o deviere a avionului malaysian spre nord, în direcţia operaţiunii antiteroriste desfăşurate de autorităţile de la Kiev în sud-estul ţării?
7) De ce nu a fost complet închis spaţiul aerian în zona de conflict pentru aeronavele civile, mai ales că această zonă nu este acoperită de mijloace de radiolocaţie?
8) Poate Kievul să comenteze informaţiile din reţelele de socializare furnizate de un dispecer spaniol, care lucrează la un turn de control din Ucraina, potrivit căruia aparatul Boeing-777 ar fi fost însoţit de două avioane ucrainene de vânătoare?
9) De ce Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a început să analizeze discuţiile purtate între turnul de control şi echipajul Boeing-777 şi datele radarelor ucrainene în absenţa unor experţi internaţionali?
10)  catastrofa similara, in 2001, cand un avion rus de pasageri TU-154a fost doborât de o rachetă ucraineană deasupra Mării Negre?
 

Sa auzim si raspunsurile...

Gagu spunea...

Alta teorie a conspiratiei vehiculata pe net: cica avionul doborat in Ucraina ar fi...avionul prabusit in Oceanul Indian, care de fapt ar fi ajuns pe insula San Diego, la o baza americana, iar acum ar fi fost dat drept cursa MH19, ca sa fie doborat chiar de catre ucrainieni, care sa-i incrimineze astfel pe rusi. Iar trupuile gasite ar fi ale pasagerilor de pe cursa disparuta acum 4 luni...Autorul teoriei uita sa ne explice unde ar fi atunci pasagerii de pe cursa MH19. Si unde ar fi avionul MH19...Si cum ar fi ajuns neobservata ditai aeronava de pe insula San Diego la Amsterdam...
Cu programele de editare a fotografiilor se poate ajusta o fotografie de aeronava ca sa para ca e cealalta (de acelasi tip) si gata teoria, nu?
Mai tare decat rapirea de catre extraterestri!

cititor spunea...

Marcus Pohanka, un reprezentant al serviciului austriac de siguranță a zborului a declarat pentru Russia Today că, în 5 iunie, 13 aeronave au dispărut dintr-o dată de pe radare, pentru aproximativ 25 de minute. Oficialul a spus că incidentul s-a repetat cinci zile mai târziu, pe 10 iunie.

De altfel, controlorii de zbor din Germania și Cehia au raportat, la rândul lor, incidente similare.
Evident, avioanele enu se prabusisera - de vreme ce au reaparut dupa 25 de minute.
Reiese ca exista defectiuni inexplicabile ale radarelor - sa fie un sistem de bruiaj?

Anonim spunea...

Teoria lui Gagu
Cica pasagerii de pe MH19 ar fi fost deja morti si in descompunere cand a fost doborat avionul.
Adica ce sa intelegem - ca cineva a pastrat la congelator timp de 4 luni pasagerii morti de pe MH370, ca sa-i trimita acum in Ucraina cu acelasi avion?? Dar ce ar fi facut cu pasagerii de pe MH19? Daca zborul ar fi fost anulat, cum spune teoria, de ce ar fi rudele acelor pasageri in doliu? De ce ar face cineva asa ceva, cand se stie ca se identifica victimele cu probe ADN? Si daca avionul din Ucraina ar fi MH370, unde ar fi atunci celalalt avion Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines? Adica e o teorie chiar aiurea.