marți, 10 februarie 2015

Gesturi care ne tradeaza

Gesturi interpretate de psihologi

Limbajul corporal poate trăda o persoană în societate. Se spune că 93% dintre mesajele pe care le transmitem sunt emise în mod nonverbal (55% de corp, 38% prin voce) şi doar 7% prin cuvinte. Iată câteva indicii:
Ştie doar un secret şi cel ce vede să fie foarte atent;
se mai foloseşte şi la luarea în derâdere

1. Atingerea lobului urechii stângi = se întrevede o ripostă.

Într-o situaţie stânjenitoare, (de pildă un elev în faţa unei întrebări grele, la examen) unii îşi ating lobul urechii stângi. Asta poate arăta fie că persoana îşi dă seama că a făcut o greşeală şi se pregăteşte să găsească o ieşire din situaţie, fie că e gata să iasă dintr-o situaţie delicată printr-un contraatac.
Tragerea uşoară a urechii în jos = decizie dificilă.
Ciupirea uşoară a rădăcinii nasului , cu ochii pe jumătate închişi = evaluare negativă.
2. Pupilele dilatate = stres
Pupilele diatate indică panica, oricum o emoţie puternică, stres. În funcţie de context,  persoana poate reacţiona printr-un act negândit.

3. Clipit des din ochi = persoana minte

În afară de cazul în care cineva suferă de un tic nervos şi clipeşte des  încontinuu, clipitul des indică prefăcătoria. Ca şi ferirea privirii prin plimbarea ei prin cameră, în loc de a privi spre interlocutor.

4. Mâna la gură = ceva de ascuns.

Mîna dreaptă dusă la gură în timpul discuţiei indică un conflict interior  (nu vrem să spunem adevărul, dar vrem să nu se vadă asta) . Dacă însă mâna stângă e dusă la gură, asta ar arăta o surpriză sau frică.

5. Întoarcerea capului = umilinţă sau constrângere de a face ceva nedorit.
Încercare de a-şi masca adevărata intenţie sau adevăratele sentimente. Poate fi o persoană vinovată de ceva.
6. Degetul la nas = sindromul lui Pinocchio

Ni s-a spus în copilărie că mincinoşilor le creşte nasul. Aşa că, dacă persoana pare sigură de ea de fapt nu e chiar aşa, dar dacă pare să ezite reflectează pur şi simplu la răspuns.
Atingerea frecventă a nasului , în special a nării stângi  = minciună. (Minciuna provoacă un aflux sanguin în această zonă).
Degetul uşor îndoit sub nas = dezaprobare.
Ciupirea nărilor = situaţie percepută ca problematică

7. Strângere de mână bizară = lipsă de respect
Nu aveţi încredere în mâinile pe jumătate întinse sau în degete întinse.
Dacă o persoană vă întinde mâna stângă, nu o strângeţi imediat, apoi sstrângeţi-o într-un mod cât mai impozant posibil, pentru a arăta că nu sunteţi în poziţie de inferioritate.

8. Buze muşcate sau linse = persoana nu e în largul ei.

Persoanele anxioase au tendinţa să-şi muşte buzele dacă sunt stresate. Într-o astfel de situaţie, ar putea minţi. Încercaţi să liniştiţi persoana respectivă.

9. Mâna la bărbie = încercare de seducţie

 Mâna stângă la bărbie: prieten gata să vă asculte. Dar dacă mâna stângă e pusă pe bărbie iar cotul pe masă, persoana se cam plictiseşte...
Degetele încrucişate: Degetul mare drept peste cel stâng = încredere în cunoştinţele sale şi experienţa proprie. Degetul mare stâng peste cel drept= încredere în sentimente şi intuiţie.

10. Picioare încrucişate = mai multe interpretări posibile.

O situaţie de opunere: Femeile dreptace care îşi pun piciorul drept peste cel stâng , sau bărbaţii care îşi pun piciorul stâng peste cel drept.
O situaţie de control: femeile dreptace care îşi pun piciorul stâng peste cel drept, sau bărbaţi care îşi pun piciorul drept peste cel stâng.
Glezna pusă pe genunchi arată dorinţa de a afişa dezinvoltură, într-un mod destul de imatur.
Picioarele încrucişate, unul dintre ele mişcându-se uşor, capul sprijinit în mână sau ochii fixaţi în pământ : plictis.
Aşezat, cu mâinile încrucişate la ceafă şi cu picioarele puţin încrucişate: siguranţă de sine, superioritate şi aroganţă.
Aşezat cu gleznele încrucişate : dreapta peste stânga= stăpânirea emoţiilor, dar şi semn al eşecului; stânga peste dreapta= frustrare, dar gata de adaptare, încredere în intuiţie.
În picioare, cu piciorul drept peste cel stâng = persoană sigură de sine, dar şi egoistă
În picioare, cu un picior aşezat pe vârf = aparenţe care diferă de adevăr
11. Mângâierea părului = dorinţa de a se încuraja
O uşoară nelinişte, pe care persoana caută să o depăşească - de exemplu la un interviu pentru angajare.Scărpinarea în cap = reflectare la ceva. Scărpinarea în cap în timp ce puneţi o întrebare arată că nu ştiţi răspunsul .
Mângâierea bărbiei = ezitare, înainte de a lua o decizie.
Mângâierea gâtului = teama de reacţia interlocutorului.
Mângâierea toracelui arată persoanei din faţa dumneavoastră că o doriţi.

12. Scărpinare continuă = nerăbdare şi exasperare.
Scărpinarea furioasă a mâinilor sau braţelor indică fie că persoana e nerăbdătoare să plece, fie că persoana îşi caută cuvintele.
Mişcare continuă în faţa unei persoane = intimidare în faţa acelei persoane. Mişcări mai puţine = destindere.
Scărpinarea cefei cu indexul = gelozie.
Scărpinarea gâtului cu indexul = nevoia de a spune ce gândiţi

13. Bătutul din picior = sistem de protecţie
Într-o situaţie stresantă.
Roaderea unghiilor = nervozitate şi sentiment de inferioritate.
Bătut din degete  = latura autoritară
14. Să-ţi ascunzi mâinile = eşti acolo fără să fii.
Comrtamentul mâinilor arată atenţia persoanei.  Dacă în timp ce vorbiţi mâinile sunt ascunse sub masă, ori sunt încrucişate sau lipite de corp, asta dă impresia că nu vă implicaţi în discurs. Că discursul nu vă face plăcere. Fie pentru că e o minciună, fie pentru că nu stăpâniţi bine subiectul.
Dacă dimpotrivă mâinile sunt la vedere, puse în faţă, arătaţi că sunteţi deplin angajat în discuţie.
Cu cât mâinile se depărtează mai mult de corp, cu atât vorbele sunt mai adevărate. Dar dacă ele rămân fixe, arată că vă stăpâniţi răspunsul.
Arătarea palmelor mâinilor: sinceritate şi deschidere.
Mâinile care se mişcă în ritmul vocii arată spontaneitate.
O mână la obraz = evaluare a unei situaţii.
Punerea mâinii pe frunte = descurajare.
Ambele mâini la frunte = îngrijorare serioasă.
15. A-şi arăta mâinile = implicare
Arătarea mâinilor în timpul unui discurs subliniază cuvintele. Mişcarea mâinilor spre exterior sugerează traducerea în fapt a promisiunilor.
Braţele încrucişate cu mâinile ascunse = stres.
Braţele încrucişate cu mâinile pe bicepşi = prezenţă, implicare.
16. Interlocutor aşezat cu mâinile în buzunare = manipulator.
17. Postură cu capul aplecat şi spatele curbat = semn de supunere  sau de tristeţe.
(Sau autoconsolare).
18. Mersul cu pas sigur şi ţinuta dreaptă = siguranţă şi încredere în sine.
19. Privirea
Privirea în sus spre dreapta = minciună
Privitul în jos = nu vreţi să luaţi parte la discuţie
Privirea evazivă = timiditate.
20. Telefonul mobil
  • la urechea dreaptă: deschidere spre prieteni
  • la urechea stângă: introvertit, întors spre sine
  • trecerea telefonului de la o ureche la alta: trecere de la o atitudine la alta în funcţie de interlocutor
În seducţie:
  • Surâs sincer şi călduros? Fericit să vă cunoască
  • Nu îndrăzneşte să surâdă? Caută să domine situaţia
  • Surâde mereu? O jenă ascunsă sub masca veseliei
  • Grimasă cu un colţ al gurii spre obraz? Hipersensibilitate
  • Muşcarea buzelor ? Panică totală
  • Lingerea comisurii buzelor? Simulează cu siguranţă
  • Gură mare? Gurmand şi exuberant.
  • Gura mică? Închidere în sine, /pudoare.
  • Gură armonioasă şi bine proporţionată? Echilibrat.
Locul unui sărut:
  • Pe păr: tandreţe
  • Pe frunte: prietenie
  • Pe gât: pasiune
  • Pe urechi: fidelitate
  • pe ochi: "te iubesc, dar nu îndrăznesc să o spun"
Gesturi pentru a seduce:
  • Scărpinarea şoldului = dorinţă carnală
  • Ambele mâi pe şolduri, paralele cu axa picioarelor (la o femeie) = atracţie fizică, inconştientă sau conştientă
  • Mângâierea interiorului braţului= dorinţă intensă
  • Încrucişarea braţelor pe piept (la o femeie) = invitaţie
  • Ridicarea părului de pe ceafăspre vârful capului= ofrandă erotică a corpului
  • Dacă un bărbat se ţine de ceafă = e interesat
  • Privirea fixă= dorinţa de a atrage atenţia
  • Mângâierea distrată a lobului urechii de către un bărbat = evaluarea şanselor de seducţie
  • Mângâierea involuntară a conturului buzelor cu indexul, de către o femeie = tulburată/deranjată de prezenţa sau de comportamentul bărbatului
  • Un bărbat aşezat cu picioarele depărtate = dorinţă vizibilă de a seduce.


Niciun comentariu: