joi, 23 mai 2013

brand de tara

Brand România

S-au plătit bani grei ca să avem un logo turistic cu numele ţării şi cu "ceva" semnificativ, caracteristic nouă.
S-a ajuns la concluzia că ne caracterizează natura -ca o grădină a raiului - ce ar fi în Carpaţi.
Cum străinii au aflat, fără îndoială, de defrişările masive care au dus deja la urmări ecologice dramatice şi care continuă totuşi în acelaşi ritm nebunesc, frunza poate stârni cel mult zâmbete ironice. Deja am fost daţi în judecată la foruri internaţionale pentru defrişări ilegale în zone protejate (chiar şi acolo!).
Sau, poate mesajul este că la noi se pot cumpăra păduri la preţ derizoriu, (1000-3000 euro hectarul), pentru a fi apoi tăiate şi exportate fără nici o oprelişte, în timp ce în alte ţări un hectar de pădure se vinde cu 50000 de euro, iar exportul de lemn brut sau sumar prelucrat (cherestea) este interzis prin lege! (200000 de hectare de pădure deja cumpărate de străini).  

                                           Se incriminează hoţii, dar legislaţia rămâne neachimbată: furturile nu sunt sancţionate cu confiscarea mijlocului de transport folosit, aşa cum există prevedere legală, iar exporturile de lemn brut sau prelucrat sumar sunt permise în continuare (chipurile cu anumite cote, de care toată lumea uită), în mod pur şi simplu criminal. În timp ce tăierile "la ras" sunt absolut interzise în alte ţări, cu excepţia unor suprafeţe foarte mici, pentru care se obţine autorizaţie guvernamentală, la noi se " termină" pădurile fără oprelişti!
Se pare că pădurile de la noi vor dispărea în următorii ani, ţara urmând a deveni un deşert, aşa cum, cu mult timp în urmă, s-a întâmplat cu Sahara.
Cum aerul - atmosfera - din ţara noastră este printre cele mai poluate din lume, e greu să credem că putem păcăli pe cineva cu culoarea verde a frunzei şi a textului. în mod oficial avem cea mai poluată capitală din UE, (400t praf/km2, adică 4 kg praf/10m2), dar avem localităţi mult mai poluate decât capitala.

Ce mai avem noi în logo, pe lângă frunză?

Un mod cel puţin ciudat de a scrie numele ţării.

Cum logo-ul a fost studiat, nimeni nu crede că faptul de a accentua primele trei litere ale cuvântului prin scrierea lor cu majuscule ar fi întâmplător.
Dacă nu e întâmplător, ce se doreşte a se transmite prin accentuarea literelor ROM, sriind numele ţării: ROMânia?
Că am fi, cumva, ţara băuturii numite rom? Parcă era Jamaica...
Să se exprime, cumva, faptul că noi, românii, nu prea ştim să scriem şi prin urmare alternăm majusculele cu minusculele în mod independent de regulile gramaticale? S-ar putea, dar nu ştiu cât de atractiv ar fi pentru turişti.
Ori s-ar dori să se sublinieze că aici e ţara acelei etnii venite cânva din India, dar care se ambiţionează să se diferenţieze de zingari din Italia, de zigeuner din Germania, de tsiganes din Franţa, de gitanos din Spania, de cigányok din Ungaria , de sigøynere din Norvegia, de cyganie din Polonia, de Tsingánoi din  Grecia şi vor să arate că ei sunt ceva diferit de cei din Europa? (Deci le place să fie expulzaţi în mod constant din ţările amintite?).

Am mai văzut pe net şi altă interpretare a M-ului pus aiurea în mijlocul numelui ţării:
o "gagică" cu picioarele desfăcute. Aşa vrem?


Dacă vrem să nu mai dăm naştere la supoziţii care nu ne avantajează, ar trebui pur şi simplu să scriem corect numele ţării!
Cum anume? Păi, cum l-am scris în varianta de sub poza cu logo-ul oficial.
Nu arată mai frumos scris corect?

Un comentariu: