sâmbătă, 14 noiembrie 2015

Atentatele teroriste duc la inchiderea granitelor

Atentatele teroriste din Franta au revoltat intreaga lume

Mass media ne relateaza continuu despre cele  128 de victime facute de atentatele teroriste ce au avut loc in seara trecuta 
in Franta. Cel putin 80 dintre aceste victime au fost ucise in sala de spectacole Bataclan, unde concerta un 
grup rock american  "Eagles of death metal

 Alte 5 atacuri au avut loc in locuri aglomerate din Paris, intre care Stade de France (unde asistau la partida de fotbal si 
presedintele  Hollande, dar si ministrul de externe german). 80 dintre raniti sunt in " urgenta absoluta", adica in stare  grava.
Numarul ranitilor se ridica la 200.
Din pacate printre victime au fost si doi romani, sot si sotie, care se aflau intr-un restaurant . Alti doi romani sunt raniti. 
Inca de la primele ore ale diminetii, cand s-a aflat si la noi despre aceste atentate, o sumedenie de romani au venit la intrarea 
in ambasada Frantei din Bucuresti pentru a-si exprima compasiunea pentru victime si solidaritatea cu Franta in aceste 
momente grave.
Sigur ca ii intelegem atat de bine pe francezi, cu atat mai mult cu cat   s-a petrecut si la noi acea tragedie de la clubul Colectiv 
si am trait cu totii acea zguduire emotionala la auzul ororilor petrecute.
Desigur, in Franta se iau acum masuri de securitate deosebita, a fost decretata starea de urgenta pe tot teritoriul Frantei 
iar una dintre primele masuri fiind INCHIDEREA GRANITELOR.  
Iar prima reactie a spectatorilor de pe stadionul de fotbal a fost sa cante imnul Frantei. Dar o ANUME  parte din acest imn>


Qu'un sang impur abreuve nos sillons !
Ceea ce inseamnă: Un sânge murdar să ne ude brazdele!
Cu toții au simțit că sunt în stare de război .
Echipa de fotbal a Germaniei a petrecut noaptea in vestiarele de la stadion, considerand ca e periculos sa se intoarca la hotel.
Si iata cum libera circulatie din spatiul Schengen se termina. Dupa ce fenomenul migrator a determinat deja 
ca mai multe state din estul Europei sa monteze garduri si paza militarizata la frontiere, iata ca si Franta, 
aflata la vestul continentului, e silita sa adopte masura de inchidere a frontierelor, pentru ca nici un posibil 
atentator sa nu poata patrunde .
Nu mai era timp sa avizeze in prealabil UE, fiind vorba despre masuri de urgenta. 
Controale la frontiera Frantei au fost stabilite pentru moment pe durata de o luna, dar pot fi eventual prelungite 
considerandu-se si importanta  reuniunii internationale ce este programata intre 30 noiembrie si 11 decembrie la Paris: 
Conferinta asupra climatului (COP21) , la care urmeaza sa participe 195 de delegatii oficiale . 
Primul ministru francez, Mannuel Valls a amintit in acest context si momentul inchiderii frontierelor Germaniei 
in fata afluxului de migranti. 
**********************************************************************************************
Inchiderea frontierelor Frantei nu inseamna ca nu se circula pe acolo, ci ca se fac contrtoale foarte amănunțite 
fiind temporar abolită libera circulație în spațiul Schengen.
Românii au fost sfătuiți să prezinte de preferință pașapoarte 
și nu doar cărți de identitate la frontierele franceze.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

#NousSommesUnis

Manifestari de solidaritate au loc peste tot in lume

Ambasada Frantei din Bucuresti a devenit loc de pelerinaj pentru multi cetateni romani care aduc acolo lumanari in memoria victimelor si se roaga acolo pentru cei raniti.
Spitalele franceze au fost coplesite de donatori de sange voluntari, astfel incat au anuntat ca donatorii sa nu mai vina toti odata.

Pe fatadele multor cladiri reprezentative din lume au fost aprinse lumini in culorile Frantei

Lumini în culorile Franței pe monumente care sunt la această oră în noapte
***************************************************************************************

Statele europene își reconsideră poziția în privința imigranților

Polonia
Asa cum era de asteptat, Polonia refuza acum , cu noul guvern rezuktat dupa alegeri, primirea de imigranti relocalizati de catre UE.
Partidul conservator polonez isi afirmase deja pozitia de respingere a copelor obligatorii de migranti, dar acum, dupa atentatele de la Paris, Konrad Szymanski, (viitor responsabil cu Afacerile europene [n noul guvern polonez) a declarat categoric ca Polonia nu considera ca e politic acceptabil sa se respecte acordurile europene privind relocalizarea de migranti. 
" Deciziile pe care le-am criticat mereu , ale Consiliului european asupra relocalizarii trfugiatilor si imigrantilor catre toate tarile din UE au fortat mereu dreptul european, (Dar) dupa evenimentele tragice de la Paris, noi nu vedem posibilitatea politica de a le respecta" a declarat dl. Szymanski pe un site internet.
"Atacurile din capitala franceza dovedesc importanta revizuirii deosebite a politicii europene fata de criza migratorie " a mai adaugat dl Szymanski.
Franța
Deputatul partidului Les Républicains, Jacques Myard a declarat ca Franta ar trebui sa-si revizuiasca politica in Siria, dar si sa restabileasca controlul asupra granitelor, renuntand la "utopie Schengen".
"De mai multi ani am lasat sa intre pe teritoriul nostru persoane care nu sunt asimilate, care nu s-au integrat sau care au facut-o doar in aparenta. Noi avem cu siguranta celule in adormire si le vom demasca" a spus parlamentarul francez.
 Suedia

Va reinstala controlul la frontiere pe o perioada de 10 zile

Apel la unitate impotriva terorismului
Conducatorii (din SUA, UE si Rusia) reuniți la Viena pentru discutii privind Siria au cazut de acord sa-si uneasca eforturile impotriva terorismului.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
28.11.2015
Macedonia construiește un gard la frontiera cu Grecia
Patru polițiști macedoneni au fost ușor răniți de pietrele aruncate de către migranți la frontiera cu Grecia. Poliția macedoneană a răspuns cu grenade asurzitoare.
Macedonia a declarat că se va construi un gard pentru a se putea controla mai bine fluxul de migranți.
Deja, în cursul acestei luni a fost aturizată trecerea doar a celor ce veneau din zone de conflict (Siria, Afganistan sau Irak), dar nu și a celor din Pakistan, Bangladesh , Iran sau Somalia.
Această atitudine a fost adoptată mai întâi de Austria, apoi de celelalte țări de pe „drumul Balcanilor”: Slovenia, Serbia, Croația și Macedonia.
Austria a decis să trimită înapoi 162 de migranți, cei mai mulți marocani, spre Croația. Zagreb i-a refuzat și a decis imediat că pe viitor migranții care provin din țări „ce nu pot beneficia de o protecție internațională” vor fi retrimiși în Serbia. La rândul său, Serbia a anunțat că nu va permite intrarea pe teritoriul său a „celor care nu își pot continua drumul” (spre țările deezvoltate din Europa n.n.).
Coasta de Fildeș și-a repatriat 44 de cetățeni care ajunseseră în Libia și voiseră să ajungă ilegal în Europa.
Acest grup de ivorieni traversase în condițíi foarte periculoase deșertul Sahara și se găseau blocați în Libia de mai multe luni. Ca urmare a iniiativei ministrului ivorian al integrarii africane si al ivorienilor din exterior  ce încearcă să prevină repetarea dramelor petrecute anterior la traversarea ilegală a Mediteranei, acest grup de migranți a acceptat să se întoarcă în patria lor cu avionul pus la dispoziție de Coasta de Fildeș., care speră la ajutoare sporite din partea Europei.

La Calais, un șofer ungur a amenințat că îi va strivi pe migranții de pe autostradă.
Un șofer de tir ungur s-a filmat în timp ce vira spre un grup de migranți de pe autostradă
Filmul a fost publicat pe internet pe 25 noiembrie.
Migranții aflați în zona Calais încearcă totul pentru a ajunge în Marea Britanie - inclusiv încercând să se strecoare în camioanele aflate în mers, cărora încearcă să le încetinească mersul aruncând cu pietre. Șoferul ungur (a cărui atitudine este scuzată de presa franceză prin enervarea pe care i-au produs-o migranții) a accelerat virând spre circa 100 de migranți aflați pe banda de urgență a autostrăzii, trecând la câțiva centimetri de aceștia.

Cel puțin 4500 de migranți trăiesc pe câmp în „jungla” de la Calais, în condiții precare. În aceeași zi, circa 800 de migranți s-au confruntat cu poliția portuară în timp ce încercau să se strecoare în camioanele de marfă . Au fost 7 răniți ușor printre polițiști și migranți.

Pompierii din partea locului au declarat și ei că s-au săturat .În timp ce pompierii veniseră să stingă un incendiu într-o tabără de corturi de la Calais, aceștia au spart parbrizul mașinii cu o bâtă.
Premierul francez Manuel Valls a declarat unui cotidian german că Europa ar trebui să înceteze să mai primească atâția migranți, în condițiile sporirii amenințării jihadiste.
Turcia - „o aliată exigentă”
În France info se poate citi că Turcia ar trebui să supravegheze mai mult Mediterana , să stopeze traversările ilegale, să participe mai mult la expulzarea imigranților ilegali și să-i păstreze pe ceilalți.
Pentru toate acestea Turcia cere 3 miliarde de euro, dar și accelerarea aderării la UE. Or, presa franceză spune că în condițiile în care Turcia va continua să cumpere bumbacul și petrolul statului islamic și să-i bombardeze pe kurzii care luptă contra teroriștilor, sunt puține șanse ca negocierile de aderare la UE să progreseze.
Cheltuielile suplimentare pentru securitate amenință bugetele statelor UE.
Franța nu va respecta prevederile tratatului de la Maastricht (privind deficitul bugetar). Austria, de asemenea.
 Marine Le Pen (președinta Frontului National) a propus ca cererile de azil să fie depuse la ambasadele din țările de origine ale solicitanților, iar toți cei ale căror cereri vor fi respinse să nu poată fi primiți în Franța. (Se înțelege că și cei ce vor apărea în Franța fără a avea cerere aprobată prin ambasadă vor fi respinși). Impenimentul este că refugiații sunt în pericol în țările lor....
***************************************************************************************
15.12.2015
19 victime dintre migrantii din zona Calais
19 dintre migrantii stabiliti in zona Calais au murit:  ynii in accidente pe autostrada, in timp ce incercau sa opreasca vehicule ca sa se strecoare in ele, altii au cazut din trenyl ce trece prin Canalul Manecii iar altii s-au inecat in Canalul Manecii, pe care incercau sa-l traverseze. Ultima victima de pana acum a fost un sudanez de 16  ani ce a fost ucis de un camion pe autostrada. Soferul a fost testat si pentru ca nu era baut sau drogat a fost lasat in libertate. S-a considerat ca a fost un accident, in situatia in care mugrantii incearca sa opreasca vehicule in diverse moduri pe autostrada.
In acelasi timp a fost interzisa circulatia pietonilor in apropierea portului , contravenientii fiind pasibili de pedepse pana la 6 luni de inchisoare, Masaura e in legatura cu migrantii si au fost deja interpelati de politie 7 persoane intr-o singura noapte: 5 irakieni si 2 sirieni, in alta noapte: 4 irakieni, 1 sirian si 4 afgani. Comcluzia: 9 irakieni au fost pasati in centre de retinere administrativa .
(vedeti aici despre ce e vorba http://nazone.ro/2015/10/centre-de-retinere-administrativa.html)












miercuri, 11 noiembrie 2015

La noi nu se respecta normele de siguranta la foc

Tragedia de la Colectiv nu trebuie să se repete!

Aceasta tragedie ingrozitoare, care inca nu s-a terminat, caci sunt inca atatea persoane care sufera pe paturile de spital fara sa stie daca macar vor supravietui, pentru a se gandi apoi cum sa se refaca , i-a facut pe unii dintre cei aflati in posturi de conducere sa mai faca niscai controale legate de  prezența avizelor PSI.
Si așa mai aflam si noi câte ceva.

63,5%- dintre școlile de la noi nu au aviz PSI.

Asta ne-a comunicat primul ministru interimar Cimpeanu  dupa ce initial anunțase că doar 7% dintre școli au acest aviz. Înțelegem că dupa primul anunț unele dintre școli „au găsit" acel aviz (căruia nu îi dadea probabil nimeni nici o atenție, așa că cine știe pe unde era rătăcit)
Oricum procentul școlilor în neregulă este foarte mare, așa că domnul Cimpeanu a indicat o procedură simplificată de avizare provizorie a școlilor, "Aș exemplifica planul de evacuare din școli, dar nu e singurul element pe care îl avem în atenție, pentru că lucrurile trebuie începute de undeva",
 Adică să se facă acel plan de evacuare (o schiță pe care se indică pe unde să se iasă în caz de urgență) și înca ceva (nenominalizat), ca apoi să se primească avizul provizoriu pentru a se crea o APARENTA DE LEGALITATE. 
De ce doar o aparență? Pentru că normal și legal ar fi să se îndeplinească TOATE cerințele de siguranță la incendiu, dacă vrem ca acei copii să fie în siguranță din acest punct de vedere.
Să ne imaginăm că există planul cu pricina și elevii știu pe unde trebuie să iasă. Dar ce vor face ei dacă timpul în care se pot evacua este prea lung, iar comportarea la foc a construcției este slabă, astfel încât nu pot iesi din cladire înainte de a fi cuprinși de flăcări? E doar un exemplu.
Ni se spune ca " Pentru a obţine avizul de la ISU este nevoie de timp şi de investiţii, care pot ajunge la 15.000 de euro" Vai de mine! Pe ce ar trebui să fie dați acești bani? Trebuie reconstruită școala aceea, sau ce? Cum au fost construite, atunci, acele școli și dupa care proiecte? Pentru că arhitecții respectă de obicei normele de siguranță la incendiu- dar a apelat cineva la ei?
Ori s-a mers dupa celebrul principiu " lasă că merge și așa"?

Nici spitalele nu corespund cu normele PSI

Premierul interimar s-a referit în treacăt și la spitale și nu ântâmplător.
Nici acolo nu sunt lucrurile în regulă - cel puțin la unele dintre ele, că nu le-am vazut pe toate pe dinăuntru.
E suficient să observăm casele scărilor care nu sunt separate de restul clădirii prin pereți și planșee conforme cu NPSU, ci mai au și geamuri (simple) spre coridoarele adiacente...
Cel puțin la unul dintre spitalele mari din Bucuresti am vazut asta- nu vă spun la care - să constate pompierii.
* la nivelul I şi II de stabilitate, uşile caselor de scară trebuie să fie pline sau cu geam armat 

Ati vazut astfel de uși la toate scărilor din spitale? 

A doua cale de evacuare este de multe ori încuiată

Am mai întâlnit și cazuri în care cea de a doua cale de evacuare, ce a fost proiectată conform normelor, nu ar putea sa fie folosită în caz de necesitate pentru că ....usile sunt încuiate, ca să nu mai fie nevoie să fie supravegheate. Da, dar dacă ar fi nevoie să se iasa pe acolo- și dacă lumea se ia dupa planul de evacuare care indică acea scara ca evacuarea cea mai apropiată?


La metrou, iesirile de evacuare sunt închise cu lacăt

Știm cu toții cum sunt intrările și ieșirile din stațiile de metrou> cu dispozitive turnante, care nu permit trecerea decat a unei persoane odată. Doar ca aceste accese nu pot constitui căi de evacuare pentru simplul motiv că în caz de panică toată lumea s-ar bloca  la turnantele respective și s-ar călca în picioare-(Așa cum s-a întâmplat la ieșirea nenorocită de la Colectiv, care, dupa ce că era insuficientă față de numărul mare de persoane din interior, avea și un prag metalic de care s-au împiedicat cei amețiți de fum și speriați, aceștia fiind apoi călcați în picioare de ceilalți- unii au sternul strivit, cum ne spun medicii care îi îngrijesc)
Prin proiectare, la metrou s-au prevazut și usițe cu deschidere simplă, spre exterior, prin care ar urma să iasă persoanele in caz de urgență. Doar că aceste ușițe sunt închise cu lacăte, ca să nu intre persoane fără bilet. Bine, nu intră fără bilet, dar Doamne ferește de un motiv de panică! (incendiu, explozie, cutremur etc).

La noul teatru de operetă scările sunt metalice și finisate cu lemn

Ce să mai vorbim despre noul teatru de operetă, de la care aveam pretenția să fie proiectat conform cu normele actuale de  siguranță, dacă ea are două scări metalice placate cu lemn, ce nu ar oferi nicidecum evacuarea în bune condiții a celor peste 500 de persoane din interiorul acelei săli aglomerate!
De altfel toată structura clădirii e metalică iar elementele metalice nu par a fi protejate contra incendiului . Desigur, clădirea nu are autorizație de siguranță la foc. dar primește sute de spectatori în același timp!

Blocuri înalte sunt termoizolate cu polistiren 

Acelasi normativ P118/2913 defineste ce inseamna o clădire înaltă:
e1). Clădire înaltă – clădire civilă supraterană, la care pardoseala ultimului nivel folosibil este situată la peste 28 m faţă de terenul sau carosabilul adiacent cel mai de jos accesibil autovehiculelor de intervenţie ale pompierilor pe laturile care permit calarea, ridicarea, manevrarea scării de intervenţie şi accesul în clădire. Atunci când ultimele niveluri sunt locuinţe de tip duplex sau triplex se ia în considerare numai nivelul de acces din circulaţiile comune orizontale ale clădirii. Deasupra nivelului limită se poate afla un singur nivel tehnic ce ocupă o suprafaţă de maxim 70% din aria construită a clădirii şi cuprinde numai încăperi pentru maşini ale ascensoarelor, spaţii tehnice aferente construcţiei şi circulaţii funcţionale. 
In general apartamentele de bloc au înălțimea liberă de 2,50 -2,70m, la aceasta adaugandu-se și grosimea de planșee intermediare și finisajele (circa 17 cm între niveluri).
Prin urmare, dacă avem un bloc cu P+11 niveluri alcatuit numai din apartamente de locuit, acesta va avea înălțimea pardoselii ultimului nivel de minimm : 0,45 m ( 3 trepte)+10x 0,17 +10x 2,60m =28,15m. 
Deci blocurile de locuințe cu P+11 niveluri sunt clădiri înalte
Dar dacă la parter sunt magazine, acestea sunt de regulă mai înalte,mai adaugandu-se încă aproximativ 1,60m. 
Deci blocurile cu P+10 niveluri sunt clădiri inalte, cu atât mai mult dacă au magazine la parter. 

Normativul PSI prevede ca pentru blocurile de locuit care sunt înalte sau foarte înalte 
 izolatia  termică în structură compactă exterioară trebuie să fie din clasa de reacţie la foc A1 sau A2-s1d0. 
De asemenea, Tâmplăria exterioară la blocurile de locuinţe care nu sunt înalte sau foarte înalte, se realizează din produse A1, A2, B sau C fără picături d0, iar la clădirile înalte şi foarte înalte va fi A1 sau A2-s1d0.
On sistemul de clasificare european (adoptat si la noi, fiind mai complicat decat cel fokosit la noi anterior)  un produs pentru constructii poate fi încadrat în clasele de reacție la foc A1, A2, B, C, D, E și F,, la care se adauga indicativele s1, s2, s3si respectiv d0m d 1 sau d2. Primul parametru indică emisia fumului iar al doilea formarea de picături la acțiunea focului. 

Respecta, oare, polistirentul expandat aceste cerințe? (A1 sau A2-s1d0.)
Tare mă tem că nu....
Și exemplele pot continua......
**************************************************************************************

Update mai 2019
Aflăm din presă că Teatrul Național de Operetă și Musical a încheiat cu firma AUSTING com srl un contract de prestări de servicii pentru CONSULTANȚĂ în protecția contra incendiilor pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu.
Pentru suma de  48.195 lei, firma cu pricina îi va consilia pe cei de la Teatrul de Operetă cum să întocmească „actele de autoritate” prevăzute în ordinul MAI 163/2007 prin care să se stabilească responsabilitățile și modul de organizare a apărării împotriva incendiilor acolo. 

Adică după 12 ani de la emiterea acelui Ordin, conducerea Teatrului de Operetă și-a dat seama că nu știe cum să se conformeze și are nevoie de consiliere.
Dar nu doar asta: firma va întocmi și „fișa obiectivului”, va identifica riscurile (de incendiu ) și va sprijini Teatrul în întocmirea documentației tehnice pentru obținerea avizelor și autorizațiilor de securitate la incendiu și va reprezenta Teatrul în fața organelor de control abilitate.

(Ne aducem poate aminte că în 2005 avusese loc un mare incendiu la Teatrul de Operetă, cu acest prilej fiind distruse în întregime sala de spectacole și anexele cu garderobă și mobiler. Cu acest prilej s-a menționat că pereții sălii erau lambrisați cu lemn, ceea ce a favorizat incendiul). 
Construcția a refăcută cu 9 milioane de euro și inaugurată cu fast în ianuarie 2015, fără a avea însă.... autorizație de funcționare! ISU a constatat că nu fusese nici o solicitare pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu!)
Nu mai vorbim de faptul că nici acustica sălii nu e corespunzătoare 

Dar funcționarea fără...autorizație de securitate la incendiu e posibilă- vedem- și pentru Biblioteca Națională (aflată în vecinătatea Operetei).
Pe cine interesează asta?







vineri, 6 noiembrie 2015

Unde sunt personalitatile noastre

Cine ii cunoaste pe specialistii nostri?

Tinerii au uesit in strada pentru a-si arata revolta fata de starea de lucruri de la noi din tara.
Sunt posturi tv care invita telespectatorii sa trimita propuneri pentru un nou guvern, care sa fie alcatuit din specialisti neangajati politic dar care sa aiba capacitatea de a scoate Romania din marasmul ineficientei , incompetentei si coruptiei si sa o indrepte spre progres.
Dar cine sa fie acesti specialisti?
Ei exista,  cel putin asa sper, ca doar nu ne-om fi tampit cu totii si nici nu furam cu totii (asa cum se incearca a se acredita uneori).
So mai ales , continuam sa tinem la aceasta tara in ciuda propagandei care s-a facut cum ca patriotismul ar fi ceva perimat, ceausist, o vorba goala care nu mai e 'la moda".

Sunt, desiguri, sumedenie de specialisti care muncesc onest si au rezultate remarcabile in domeniile lor de activitate, fara a fi insa cunoscuti de opinia publica.
De ce?
Pentru ca la posturile de televiziune suntem asediati doar cu emisiuni gen 'nora pentru tata". "schimb de babe", "vreau sa fiu cu acela", "calatorie (fictiva) in Africa", "ferma unor (presupuse) vedete" (care se prefac a munci cateva minute in fata camerelor ), seriale de comedie in care, taranii sunt aratati ca fiind toti tampiti, betivi iar femeile ...de moravuri usoare, sau "o vreau pe ....(cutare persoana ce a fost cercetata pentru prostitutie) " sau "il vreau pe cutare individ -decretat nu se stie de ce  vedeta" , ni se arata tot felul de peronaje care se cearta in direct " ca la usa cortului", injuraturile se difuzeaza fara oprelisti pe post, bancurile fara perdea sunt auzite la emisiuni de dimineata, la care, evident, se uita mai mult copiii, pentru ca adultii sunt la munca, persoane care nu s-au distins prin altceva decat prin faptul de a fi facut un copil nelegitim cu o persoana cunosuta au fost chemate sa prezinte emisiuni tv desi nu cunosc bine limba romana, etc. etc. etc.
Se promoveaza neprofesionisti care pot sa cante sau sa faca jonglerii (nu e rau in sine) dar in acelasi timp adevaratii cantareti de valoare raman necunoscuti marelui public.
E un exemplu edificator faptul ca Horia Brenciu, afirmat mai ales ca prezentator al unui joc de noroc, este o 'vedeta", in timp ce despre fratele lui< Marius Brenciu, care este un tenor foarte valoros apreciat pe marile scene ale lumii putin romani au auzit.
Cand, de fapt, Marius Brenciu ar fi trebuit sa fie mult mai cunoscut si mai apreciat, conform cu rezultatele lui domeniul muzicii clasice.
Cam asa se prezinta lucrurile in toate domeniile.

Cercetatori care au facut inventii importante in diferite domenii, arhitecti cu lucrari admirate , ingineri care au zezolvat probleme spinoase, preoti care sunt adevarati pastori si exemple de urmat pentru comunitatile pe care le pastoresc din punct de vedere spiritual, persoane care se dedica ingrijirii copiilor cu dizabilitati in mod benevol si fara a fi retribuite, persoane care planteaza paduri si care curata muntii de gunoaie, sateni care pastreaza traditiile nu la modul declarativ, in fata camerelor de luat vederi, ci ca mod de viata moral si frumos, artisti care stralucesc pe scenele lirice ale lumii, artisti plastici de valoare, de ce nu apar ei la posturile noastre de televiziune?

Iar acum, ni se cere sa-i numim pe acei specialisti competenti si cu dragoste de tara, care sa scoata tara din impas.
Da, dar nu-i cunoastem!
Mass media a facut totul pentru ca astfel de oameni sa nu fie cunoscuti.
Nu e vorba doar de artisti.
E vorba si despre economisti de valoare (nu fosti activisti), despre juristi de valoare, despre oameni de stiinta din toate domeniile , despre oameni cu vocatie de politicieni cinstiti dar care nu au fost promovati tocmai pentru ca spuneau deschis ceea ce gandeau.

Zeci de ani acesti oameni au fost marginalizati. Iar acum, ni se cere sa-i propunem si sa-i aducem in fata.
Poate ca eu cunosc cativa, dar pe care ii cunosc prea putini dintre ceilalti. Iar aceia cunosc pe altii, de care eu si altii ca mine nu au auzit.
Probabil ca asta s-a dorit- nu stiu.

Si acum ce va fi? Va aparea cumva un alt personaj care " cu voia dumneavoastra" va fi aparent la coada listei, ca sa ajunga apoi rapid in fata, acolo unde era dinainte stabilit ca trebuie sa ajunga?

luni, 2 noiembrie 2015

Fluxul de migranti se apropie de Romania

Crește numărul de migranți în Bulgaria

Așa cum era de așteptat, după ridicarea barierelor metalice la frontiera între Austria și Slovenia și a gardurilor de la frontiera Ungariei spre Serbia , migranții s-au îndreptat spre Bulgaria (urmând a trece ulterior prin România).
Pe 1 noiembrie 2015, AFP și Reuters au relatat :

Criza migranților se arată și în estul Europei. 

Barierele și-au făcut apariția la frontiere, migranții și refugiații începând să parcurgă distanțe mai mari , prin Bulgaria, în ciuda condițiilor grele

Corespondentul la Dimitrovgrad Laurent Geslin a relatat despre sosirea a 250 de migranți, în majoritate afgani, care au trecut munții din Bulgaria pentru că nu avuseseră bani pentru a plăti traversarea cu barca din Turcia spre Grecia. Unii nu mâncaseră de patru zile.
Unul dintre migranți, Bilal  spune că poliția bulgară a fost violentă cu ei.: « Ei ne-au prins, ne-au lovit și ne-au trimis într-o tabără (de corturi-nn). Am ieșit de acolo după 20 de zile și am ajuns aici după patru zile, mergând pe jos. Am ajuns aici 31. Am traversat frontiera prin munți, prin păduri»
Circa 100 de migranți încearcă zilnic să intre în Bulgaria clandestin, ascunși în camioane, pentru a evita să fie înregistrați și plasați în taberele de migranți din Bulgaria , unde ar trebui să aștepte aprobarea cererii de azil în UE. Ori, cum pentru afgani s-a decis să nu se acorde azil, aceștia ar urma să fie returnați pe unde au venit.
Condiții de viață foarte aspre
Noaptea, temperaturile scad sub 2 grade în tabere, unde nu sunt corturi încălzite. Odată ce primesc un permis de circulație, migranții își reiau drumul.. Mincho a devenit taximetrist după ce au ajuns migranții la Dimitrovgrad, O ocazie de a câștiga un ban într-un oraș devastat de șomaj : « Sunt unii oameni care mă anunță, tăietori de lemne de exemplu. Ei îi văd trecând pe oameni și știu că sunt migranți. Și mă cheamă. »
Lângă autobuzul care pleacă spre Belgrad, șase oameni s-au înfășurat în pături. Așteaptă de 24 de ore. Nici unul dintre ei nu are cei 25 de euro necesari pentru a plăti drumul până în capitala Serbiei.
130 de migrați în camion frigorific, în Bulgaria
Peste 130 de migranți au fost găsiți sâmbătă într-un camion frigorific, la frontiera tuco-bulgară. Erau 38 de bărbați, 33 de femei și 58 de copii care au afirmat că sunt sirieni și erau ascunși în spatele unor cutii cu sticle de apă minerală. Camionul a fost cercetat la principalul post de frontieră dintre Turcia și Bulgaria de la Kaptan-Andreevo. Șoferul turc, ce urma să ajungă în România a fost arestat.
Bulgaria a fost ocolită până acum de principalul flux de migranți, care trec din Turcia spre Grecia pe cale maritimă.
Dar autoritățile se așteaptă la o creștere a numărului de migranți prin Bulgaria, odată cu agravarea condițiilor meteorologice la apropierea iernii. 
Sâmbătă, poliția bulgară a controlat circa 6000 de vehicule și a arestat 16 călăuze și 495 de migranți clandestini în toață Bulgaria.(relatează Lefigaro cu AFP).
 Autoritățile de la noi au pregătit oare tabere pentru migranții care cer azil la noi, pentru ca ei să aștepte acolo, în incinte închise, răspunsul oficial și în caz de refuz al azilului să fie preluați de acolo pentru a fi conduși la granița prin care au intrat?
Pentru că astfefel de migranți se adaugă la numărul celor care vor fi repartizați de către UE la noi!

***********************************************************************************************************************************
5.11.2-15
Slovenia a dat noi competente armatei pentru a face fata miilor de migranti.
Soldatii ajuta politia pe cei 67km de frontiera a Sloveniei cu Croatia, la limita spatiului Schengen.
La intrarea in Slovenia, migrantii sunt primiti de politie  si , conform procedurilor UE, ar trebui condusi in centre de triere pazite, in care sa astepte decizia de primire sau de respingere a statutului de refugiant cu drept de azil.
Germania va infiinta de asemenea centre de triere (implicit si de retinere) a migrantilor in zonele sale de frontiera, pentru ca de acolo migrantii sa fie fie retrimisi de unde au venit (daca sunt migranti economici) fie repartizati in tarile UE (daca sunt refugiati din zone de conflict).
Politia suedeza evacueaza o tabara de "romani" din Malmö
Conform postului de radio de informatii Sveriges Radio, circa jumatate dintre ocupantii taberei (75 de persoane, care traiau in corturi, caravane si masini) au parasit tabara , dar ceilalti au refuzat sa plece si au inceput o manifestatie in afara taberei.
Martin Valfridsson, coordonatorul national pentru ameliorarea situatiei imigrantilor din UE aflati in stare de vulnerabilitate a declarat ca nu va exista nici o toleranta fata de cei care stau in tabere de acest fel, fie ca s-au instalat pe terenuri publice sau private. 
"Trebuie sa practicam toleranta 0 fata de cei care locuiesc pe teritoriul Suediei fara autorizatie".
" In orase;e mari, noi expulzam chiar si familiile cu copii care nu pot sa-si plateasca chiria".
Totusi, in tabara din Malmö au fost tolerati in mod exceptional migranti din Romania si din Bulgaria (numiti generic "romani" de catre mass media internationala nn) timp de 6 luni, inainte de a cere interventia politiei. Grupuri de romi au fost deja expulzati din alte orase suedeze, inclusiv din Stockholm.
In acelasi articol se mentioneaza ca orasul Malmö a devenit un centru al crimei si violentei.






·          Germania va infiinta de asemenea centre de triere (a se 

sâmbătă, 31 octombrie 2015

O speranta pentru tratarea cataractei

Un colir care ar putea „dizolva” cataracta

Oamenii de știință chinezi și cei din California studiază eficacitatea unui colir ce conțíne un hormon steroid natural, care a dat rezultate promițătoare în cazul cataractei la animale, dar nu a fost încă testat pe om.
Până acum pierderea transparenței cristalinului din ochi, (cataracta) nu se putea trata decât chirurgical, prin înlocuirea cristalinului cu o proteză (implant).
Această opacifiere a cristalinului survine odată cu deteriorarea proteinelor care îl compun și care se aglutinează formând un strat sau pete. Cataracta se poate dezvolta numai la un ochi, sau la amândoi.
Dizolvarea cataractei

Cercetătorii chinezi de la universitățile Sichuan , Sun Yat-sen și Tsinghua, cu colegii lor de la Universitatea San Diego din California au căutat o opțiune terapeutică mai accesibilă decât chirurgia. Ei au pus la punct un tratament nou, un colir (picături ce se pun în ochi) ce conține un hormon steroid natural, lanosterolul. (În alt articol am găsit că soluția ce conține lanosterol a fost injectată în ochii câinilor ce aveau cataractă). Picăturile ar micșora puțin câte puțin petele din cristalin și ar „dizolva” cataracta.

Originea tratamentului

Există o formă congenitală de cataractă
Doi copii chinezi aveau cataractă, dar părinții lor nu aveau. Cercetătorii au descoperit că acești copii aveau o mutație care bloca producerea de lanosterol. Când cercetătorii au testat niște picături oftalmice pe bază de lanosterol pe un cristalin uman în laborator, pe iepuri cu cataractă sau pe câini care aveau cataractă au contatat în toate ccele trei cazuri un răspuns pozitiv cu o dizolvare a cataractei.
Ce este lanosterolul
Lanosterolul este o moleculă fabricată prin „sinteza de lanosterol” și este implicat în ciclul de sinteză al colesterolului. Dar lanosterol nu este totuși o formă de colesterol; este o moleculă amfipatică, ea prezintă un pol hidrofob capabil să adere la fragmente de proteineși un pol hidrofob. Această particularitate îi conferă proprietăți de „detergent” și ar putea explica acțiunea sa fizico-chimică la nivelul agregărilor de proteine din cristalin pe care ar putea să le re-solubilizeze.

Următoarea etapă ar fi aceea de a înțelege în ce mod picăturile cu lanosterol induc exact acest răspuns al proteinelor și să treacă la încercări clinice pe om.
Directoarea medicală a spitalului oftalmologic Jules-Gorun din Lausanne Francine Behar-Cohen spune că nimic nu garantează că lanosterolul poate vindeca toate formele de cataractă cunoscute. Totuși, acest tratament ar putea evita opacifierea capsulei cristalinului care survine în general după implantarea unei lentile sintetice.
Se caută și un mod de administrare mai simplu, pentru că până acum lanosterolul a fost încapsulat într-un nanovector și injectat în pupilă cu o seringă, și asta de mai multe ori.
Mai rămâne de verificat și dacă lanosterolul are efect și asupra elasticității cristalinului.
Lanosterolul ar putea avea efect favorabil și în cazul bolii Alzheimer, deoarece în cazul acestei boli se formează în creier plăci de amyloide ce stau la originea tulburărilor neurologice.
**********************************************************************************
7.09.2016
Se produc picături pentru tratamentul cataractei pentru animalele domestice (câini), pentru că încă nu s-a făcut experiment pe oameni. Nu încercați să folosiți picăturile pentru oameni, pentru că au adăugat niște fosfați care dăunează ochiului uman.

Lanomax® Bottle (5ml)
$99.00

Tragedia de la club Colectiv

O tragedie ce putea fi evitată dacă se respecta legislatia

Am aflat cu groază, din mass media, ce catastrofă s-a petrecut la acel club de pe strada Tăbăcarilor din centrul Bucureștilor. Club care - vedem pe pagina lui Facebook- se pregătea să organizeze și petrecere de revelion 2015.
Și-au pierdut viețile foarte mulți oameni, alții sunt grav răniți și nu se știe ce soartă vor avea.
Singura parte bună a fost intervenția promtă a celor de la Smurd, care aveau, din fericire , un protocol pentru „cod roșu”, pe care l-au aplicat foarte bine.
Remarcabilă și solidaritatea bucureștenilor, care au răspuns în număr mare apelurilor pentru donare de sânge.
Să sperăm, să ne rugăm  că cei răniți vor reuși să se însănătoșească cu toții.
Dar tot din mass media aflăm că acel club  nu avea autorizație de funcționare de la ISU- așa cum se cere pentru spații cu aglomerări de persoane.
A mai spus cineva la tv că respectivul club fusese controlat „ cu vreo lună în urmă”. Dar atunci, de ce nu fusese închis? de ce i s-a permis s[ continue a organiza petreceri aproape zilnic/

Înțeleg că nu era pentru prima dată când clubul organiza petreceri / spectacole cu participare numeroasă. Vedem pe Google poziția clubului , înconjurat de străduțe înguste și de alte săli de distracție, toate înghesuite unele într-altele. În aceste condiții ar fi trebuit să existe măsuri stricte de siguranță la incendiu și  de siguranță în exploatare, iar normele existente precizează clar care ar fi trebuit să fie acestea.
Tot pe Google vedem fațada din spate a clubului, unde nu se vede nici o ieșire, dar mai vedem și imaginea cu o petrecere sau spectacol la care foarte multe persoane stăteau în picioare, foarte înghesuite unele într-altele. Iar imaginile de pe Google sunt de obicei vechi de câțiva ani!
Cum de funcționa acest club, în asemenea condiții?
Aflăm din mărturiile celor care au reușit să scape că era disponibilă o singură ușă (cu totul insuficientă pentr cele câteva sute de persoane prezente) și care, se pare că se mai deschidea și spre interior (greșit în cazul sălilor aglomerate). Oricum, chiar dacă ușa aceea se deschidea spre exterior, tot nu era suficientă pentru evacuarea în siguranță a sutelor de persoane. Ca urmare, bieții tineri s-au intoxicat cu fumul toxic al buretelui fonoizolant care ardea și s-au blocat la ieșire înccercând cu disperare să scape, călcându-se în picioare unii pe alții.

Ca și cum toate acestea nu periclitau suvicient viețile celor ce participau la spectacolele din club, organizatorii au lansat și artificii de pe scenă (după cum spunea o martoră),  deși acest lucru ar fi fost interzis în cazul prezenței substanțelor inflamabile la finisajele interioare, fapt ce a dus la aprinderea  materialului fonoabsorbant  din burete ce se afla la unul dintre stâlpii de lângă scenă și de aici lipsa de organizare, lipsa de măsuri de  intervenție contra incendiilor adecvate (sprinklere, drencere) și lipsa căileor de evacuare conforme cu normele au dus la tragedia îngrozitoare.
Așa cel puțin reiese din relatările din mass media.


Cum de nu este nimeni dus direct la arestul preventiv, după așa ceva?
**************************************************************************************************************
Redau aici alte amănunte apărute în presă - toate arată ce s-a întâmplat.
E util să se știe numerele de telefon la care se pot obține informații despre victime
Andrei Găluţ, solistul trupei Goodbye To Gravity, care îşi lansa albumul „Mantras of War este în stare gravă la spitalul Elias. „Iniţial, nu s-a panicat nimeni, solistul Andrei Găluţ şi-a păstrat calmul cerând pe un ton foarte calm un extinctor pentru a remedia problema din scurt. Nu a venit acel extinctor. Dumnezeu ştie dacă Colectivul avea extinctor şi nu s-a implicat nimeni să stingă o flacară, sau nu a existat aşa ceva în sala vreodată”. A scris pe blogul său Alex Teodorescu, martor la tragedie. 
Mă cățăram pe cadavre și încercam să ies afară”, a declarat un participant la concert pentru Romania TV
A fost un foc de artificii și de la scântei a luat foc buretele de pe un stâlp și în 30 de secunde s-a întins peste tot focul. Toți ne-am îmbulzit către ieșire și a fost haos. Au fost cam 500 de spectatori”, a declarat un alt martor pentru Digi 24.
Altă supraviețuitoare spune:  „focul cuprinsese tavanul. Ardea pur si simplu tavanul clubului. Prietena mea m-a luat de mana si a inceput sa ma traga spre iesire... De la scena a pornit focul, de la efectele pirotehnice"
Din descriere reiese că materialele folosite la fonoizolație și la tavan nu erau rezistente la foc (a;a cum ar fi fost obligatoriu ) și nici măcar nu fuseseră ignifugate (ignifugarea constituind doar o ]mbun[t[íre a comport[rii la foc.
Potrivit primelor informaţii, este vorba de cel puţin 27 morţi şi de alte peste 160 de persoane care au suferit arsuri grave. Secretarul de stat Raed Arafat se aşteaptă ca numărul victimelor să crească. 


Familiile victimelor pot obține informații suplimentare despre starea acestora sunând la următoarele numere de telefon puse la dispoziție de Ministerul Afacerilor Interne: 021/2069291, 021/3130605, 021/2069283, 021/2648704, 021/2648525, 021/2069375 și 021/3122547.






vineri, 30 octombrie 2015

Centre de retinere administrativa

În Franța, străinii fără drept de azil sunt internați în centre de reținere administrativă până la expulzare

Am citit în presa franceză că un mare număr dintre migranții ce se adunaseră în zona Calais au fost transportați la diferite centre de reținere administrativă (C.R.A,), așa că m-am gândit că e la ordinea zilei să ne interesăm ce sunt acestea și cum sunt ele folosite în țările occidentale civilizate, pe care le luăm noi cca model.

Străinii care nu au primit drept de sejur în Franța urmează a fi îndepărtați forțat spre o țară care acceptă să-i primească, cel mai adesea țara a cărei naționalitate o au. (În Franța nu se folosește termenul de cetățenie ci de naționalitate). Până la organizarea retrimiterii străinilor respectivi spre locul de origine sau a trimiterii într-o țară care îi acceptă, aceștia sunt reținuți în CRA.
Tot acolo sunt reținuți și cei care au făcut recurs la refuzul sejurului , până la primirea răspunsului din partea justiției judiciare sau administrative.

Există de asemenea și localuri de reținere administrativă (L.R.A.), destinate să primească pe timp scurt străinii după o anchetă judiciară  ce sunt în așteptarea transferării lor într-un CRA sau a expulzării.
Există, de asemenea și zone de așteptare în care sunt ținute persoanele cărora li se refuză primirea în Franța și care sunt sub cercetare judiciară -ZAPI).
Minorii pot fi reținuți împreună cu părinții lor în CRA, urmând a fi conduși tot cu părinții lor la frontieră.
În 2014,  26 371 persoane erau plasate în reținere în Franța metropolitană și 23 166 în teritoriile franceze de peste mare, totalizând astfel 49 537 de persoane ce urmau a fi expulzate.

CRA au fost legalizate în 1981, când a fost organizată reținerea administrativă în Franța.
Aceste locuri de privare de libertate sunt controlate de poliție și nu depind de administrația penitenciară. Cei reținuți sunt păziți de polițiști și nu de gardieni de penitenciar.
Privarea de libertate nu are un caracter punitiv, adică nu este o pedeapsă pentru un delict sau pentru o crimă.
Capacitatea maximă pentru un centru de reținere este de 140 de locuri, dar există cazuri în care s-au creat câte două  astfel de centre unele lângă altele - fapt criticat din pricina riscurilor de securitate
Închiderea într-un astfel de centru de reținere este urmarea unei decizii administrative, cel mai adesea a unui prefect. Autorizația judiciară nu e necesară decât pentru o reținere de peste cinci zile și se poate prelungi până la 20 de zile, putând exista și o a doua prelungire de încă 20 de zile în situații excepționale.
Prin urmare în mod obișnuit străinii nedoriți sunt trimiși peste frontieră în maximum 20 de zile.
Cei reținuți în astfel de centre nu sunt închiși în celule, ci pot circula liber în „zona de viață” din interiorul centrului. (Desigur, nu pot ieși în afara acestuia).
În unele dintre aceste centre pot fi reținute familii, în altele persoanele sunt separate pe sexe și cazate în dormitoare comune.


AFP

Normele de cazare în CRA


  • Suprafața utilă de minimum 10 m/persoană (incluzând spațiul din dormitor și spațiile liber accesibile la orele stabilite )
  • Dormitoare colective separate pe sexe pentru maximum 6 persoane;
  • Dotări sanitare cu lavoare, dușuri și wc-uri , câte un grup sanitar la 10 reținuți.
  • Un telefon cu acces liber/50 de reținuți
  • Spații și materiale necesare pentru masă, conform normelor
  • La mai mult de 40 de reținuți : o sală de recreere și de destindere separată de sala de mese , cu o suprafașă de minim  50 m, pentru fiecare 15 deținuți suplimentari sala fiind mărită cu 10 m2.
  • Una sau mai multe încăperi dotate cu echipament medical, pentru asistență medicală.
  • Un spațiu pentru primirea vizitei familiei și a autorităților consulare.
  • Un spațiu rezervat avocaților
  • Un spațiu pentru Oficiul francez al imigrării și integrării.
  • Un spațiu, echipat cu un telefon, pentru asociația care îi informează pe străini și îi ajută să-și exercite drepturile.
  • Un spațiu de plimbare în aer liber 
  • Un spațiu pentru bagaje
  • În cazul CRA destinate familiilor, camere special echipate inclusiv cu materiale de puericultură.
Asociațiile atrag atenția asupra faptului că dispozitivele de supraveghere care abundă interzic orice intimitate celor reținuți, menționându-se și faptul că ușile dormitoarelor au geamuri în partea de sus.

Asistența medicală în CRA
Persoanele plasate în centre de retenție au dreptul de a vedea un medic. Medicii și infirmierele care vin în centrele de reținere fac parte din personalul spitalicesc și pot avea normă întreagă sau parțială.

Drepturile străinilor cu situație neregulată
Ce ce sunt obligați să părăsească Franța au mai întâi un termen de 30 de zile pentru a pleca „voluntar”. Ei pot, în anumite condiții, să ceară Oficiului francez de imigrație și de integrare (OFII) un ajutor financiar.
Dacă străinul nu a plecat de bună voie în termen de 30 de zile, străinul fa fi trimis cu forța  și până atunci va fi reținut într-un centru rede reținere (CRA).  El poate cere să beneficieze de o consemnare la domiciliu, cu sau fără „brățară electronică”, dar practic această metodă nu prea se aplică, ea depinzând de „riscul de fugă” apreciat de judecător. Arestul la domiciliu decesită o urmărire ce e mai costisitoare decât deținerea în CRA, deci se preferă aceasta din urmă.

Efectele centrelor de reținere asupra imigrației ilegale în Franța

În anii 2000, Franța era prima destinație a celor care cereau azil: 49 733, față de 30 840 în Marea Britanie și 28 914 în Germania și doar 24 247 în SUA.
După 2002 însă, numărul de cereri de azil admise la frontieră a scăzut la numai 195 în 2004, crescând apoi la 1603 în 2007.
Din 2002-2003, migranții fără drrept de sejur confirmat au fost reținuți în cele 21 de centre de reținere administrativă (CRA), cele 182 localuri de reținere administrativă (CRA), 185 localuri de reținere administrativă  (LRA) sau în numeroasele zone de așteptare și de tranzit.  În 2009 erau 1732 de locuri în CRA, în Franța.
În 2009, 50 000 de străini erau reținuți în CRA și LRA.
Vârsta medie a migranților din aceste centre a fost 32 de ani iar durata de detenție medie a fost circa 10 zile.
Remarcabilă promtitudinea autorităților franceze, nu credeți?
Cei reținuți au fost expulzați în proporție de 50 %.
La sfârșitul anilor  2000, peste 150 de nationalități erau supus eprocedurilor de reconducere la frontieră, cele mai reprezentate fiind: algeriană (12,8% din totalul migranților  expulzați în 2009), marocană (12,2%), tunisiană (11,1%), apoi turci, indieni, chinezi, afgani, egipteni, malieni și brazilieni (2,3%). Datele acestea sunt mai vechi, după cum se vede.
Legislația în UE

  • În țările din Europa de Sud (Spania, Italia, Portugalia, Grecia, dar și în Irlanda și Luxemburg durata de reținere a migranțlor este de 60-90 de zile.
  • În Europa Centrală și de Est (în Slovenia, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Austria, Portugalia, Polonia dar și în Belgia) durata de reținere este de 6-12 luni.
  • Norma europeană tinde să conveargă spre durata de reținere din Germania, de 18 luni. Tot atât e și în Malta.
  • În Letonia-20 de luni
  • În Europa de Nord (Marea Britanie, Olanda, Suedia, Danemarca, Lituania, Estonia, Finlanda, dar și în Cipru durata de reținere este nelimitată legal.  În practică, de cele mai multe ori e circa 20 de zile.
Observăm că România nu e pomenită aici. 
Centre de reținere în Europa
La sfârșitul anului 2000 în UE cu 27 de țări funcționau importante centre închise  : la Puertaventura, în Canare (1500 locuri), Crotone în Calabria (1000 locuri),  Yarl’s Wood Centre aproape de Bedford în Marea Britanie, (900 locuri), San Barracks și Lyster Barracks în Malta (700 locuri fiecare), Büren lângă Dortmund, în Germania (500 locuri), Borgo Mezzonone-Foggia aproape de Bolonia (peste 500 l), Detentieboten Zuid Holland aproape de Rotterdam (500 l),  Harmondsworth lângă Londra (500),  Campsfield House lângă’Oxford (500),  Orestiada în Tracia greacă (peste 300), Bélá-Jezová în Republica Cehă (peste 300), aeroport Schiphol la Amsterdam (300) sau Lampedusa pe insula italiană din largul Tunisiei (300) –
Capacitatea lor este în prezent insuficientă.
Au apărut și centre de reținere private.

********************************************************************************************************************************
7.11.2015
Primii migranti "relocalizati" au ajuns in Franta
Presa relateaza cu emotie ca primii solicitanti de azil relocalizati de UE au ajuns in Franta.
Este vorba despre 19 persoane originare din Eritreea, care ajunsesera initial in Italia , unde autrecut prin   "hot spot"- uri  si urmeaza a fi cazati in Franta in "structuri destinate sa-i adaposteasca pe solicitantii de azil"  - adica in centrele de retinere administrativa descrise mai sus.
Situatia acestor migranti este cu mult mai buna decat a imigrantilor considerati ilegali si care se adapostesc in conditii mizere , cum pot, pe campia din zona Calais in speranta ca vor putea trece in Marea Britanie.
Mograntii relocalizati  in cadrul acordului UE vor beneficia de o examinare rapida a cererilor lor de azil (circa 2-4 luni, fata de 9 luni cat e intervalul obisnuit) si cei mai multi dintre ei vor primi statutul de refugiat politic.
Franta " a propus Italiei si Greciei sa preia 200 de persoane in Noiembrie , 300 in Decembrie si 400 in Ianuarie " on cadrul programului de relocalizare.
Remarcati ca Franta propune ea numarul de migranti pe care ii va primi si de unde anume, nu i se repartizeaza din partea UE niste persoane, fara ca tara care ii primeste sa aiba ceva de zis.
François Hollande a anubtat in septembrie ca Franta e fata sa primeasca 24 000 de refugiati on doi ani, in cadrul "planului de repartizare a 120 000 de migranti" intocmit de  Comisia europeana.
Observam ca presedintele Frantei a subliniat faptul ca e vorba despre cei 120 000 de migranti si nu despre cote care sa ramana in mod permanent aplicabile pentru relocarea oricator migranti in viitor. 
Asta, in conditiile in care se asteapta sa soseasca trei milioane de migranti in UE!

luni, 26 octombrie 2015

Mini-summitul european referitor la migranti

Păreri divergente la summitul de duminică privind migranții din Balcani


Cum iarna se apropie, Jean-Claude Junker a paznici de frontieră vor fi trimiși îchemat pe conducătorii din 10 state membre UE :  Austria, Bulgaria, Croația, Macedonia, Germania, Grecia și Ungaria, Olanda, România , Suedia și Slovenia, dar și din trei țări ce nu sunt în UE: Albania, Macedonia și Serbia la Bruxelles, pentru a găsi o soluție comună. 
Comisia europeană apreciază că e nevoie de o cooperare mai mare, consultări și acțiuni operaționale imediate.
Jean-Claude Junker dorește să aducă țările să se pună de acord asupra gestionării fluxului de migranți  și să întărească controlul frontierelor și înregistrarea migranților.
Conform Organizației internaționale pentru migranți, peste 680 000 de migranți și refugiați au venit în Europa peste mare, venind din Orientul Mijlociu, Africa și Asia.

100 000 de locuri în centrele de primire a migranților vor fi amenajate în Balcani

Președintele Comisiei Europene Jean-claude Junker a spus luni că circa 100000 de locuri vor fi create în Balcani pentru migranți. Dintre acestea, circa 50 000 de locuri vor fi create în Grecia și alte 50 000 de locuri vor fi pe drumul prin țările balcanice , precum și în Macedonia, Albania  și Serbia.  Remarcăm că Serbia e privită ca un membru de facto al Uniunii Europene, chiar dacă încă nu a aderat la UE.

Ce au spus șefii de state prezenți

  • Prim-ministrul ungar a spus că țara lui este doar un observator în această criză.

Adică ungurii și-au rezolvat problemele: au făcut gardul care împiedică migrarea și au obținut să nu li se repartizeze migranți din partea UE. Așa că acum premierul ungar privește de pe margine zbaterile celorlalte țări din UE în această problemă.
Ne amintim că Ungaria a închis în primul rând frontiera sa cu Serbia, pe 175 km, apoi a ridicat ziduri din sârmă ghimpată și spre Croația,  pe două tronsoane de frontieră de 38km și de 78 km. Restul frontierei cu Croația, lungă de circa 350 km e reprezentat de râul Drava, greu de trecut.  Ca rezultat, aproape nici un migrant nu mai reușește să intre în Ungaria. 

La nouă zile după închiderea graniței Ungariei un flux fără precedent de migranți a potopit mica Slovenie. După 17 octombrie peste 62000 de migranți au ajuns în Slovenia, doar duminică trecând prin Slovenia 14 000 de migranți.  Slovenia a cerut ajutorul Uniunii Europene. 
  • La mini-summitul de duminică, prim-ministrul sloven Miro Cerar a spus:  "Dacă nu găsim o soluție astăzi, dacă nu vom face tot ce putem astăzi, atunci este sfârșitul Uniunii Europene ca atare".. El a mai spus că „ dacă alte țări europene restrâng accesul migranților, și Slovenia va fi nevoită să facă același lucru. (Logic, nu? nn)..„Dacă nu vom adopta acțiuni concrete, cred că Europa va începe a se destrăma! A mai adăugat dl. Cerar. Premierul sloven Cerar a invitat Croația să nu mai continue să-i împingă pe migranți înainte spre Slovenia în drumul lor spre alte țări din UE. 
  • Premierul bulgar Boiko Borisov a declarat presei că „nu vom permite ca țările noastre să devină o zonă-tampon” să devină o zonă-tampon de primire a migranților.
  • Președintele macedonean Gjorge Ivanov l-a citat pe Benjamin Franklin , care a spus: „ Dacă nu rămânem împreună, vom fi spânzurați separat”.
  • Primul ministru croat Zoran Milanovic a spus că „trebuie să fie atacată originea problemei, în Turcia și Grecia”, mai multe țări deplângând faptul că Grecia lasă să treacă în fiecare zi mii de migranți spre celelalte țări din UE.
  • Doamna Angela Merkel a menționat că Grecia s-a angajat, în mod remarcabil, să accepte să creeze cu ajutorul ONU 30 000 de locuri  (de primire temporară a migranților) în acest an, urmând ca într-o a doua fază să creeze încă 20 000
  • Nu știm dacă președintele nostru a spus ceva și ce anume.                                                                                                                             Poate că ar fi fost momentul să reliefeze poziția ambiguă în care se află România față de UE, ca membră în UE, dar nu și în spațiul Schengen.                                                                                                                                          Când se vorbește despre paza granițelor UE se subânțeleg în general  granițele spațiului Schengen. România e chemată să i se repartizeze refugiați, dar își apără singură granițele, cum poate. E drept, migranții nu doresc să se stabilească în România, pentru că au aflat desigur că aici e cel mai scăzut nivel de trai din UE și că nu există locuri de muncă disponibile. Asta nu înseamnă că nu vor fi trimiși aici forțat acei azilanți pe care statele bogate din Europa nu vor să-i primească. Deja se stabilește eliberarea de acte românești pentru miile de azilanți ce ne vor fi colonizați pe teritoriul nostru.   Cred însă, după umila mea părere, că celor care vor apărea la noi neinvitați și fără voința lor nu ar trebui să li se asigure mai mult decât le asigură statul român propriilor lor cetățeni.  Adică migranții nu ar trebui să primească mai mulți bani decât primesc la noi cetățenii fără venituri. Știu că nu e mult, dar ar fi nedrept ca unor străini să li se dea mai mult decât propriilor cetățeni.                                                                                                                                          Iar dacă Slovenia va face la rândul său garduri la frontieră, migranții vor schimba ruta prin țara noastră - e destul de clar. Așa încât România trebuie să ia aceleași măsuri ca și țările învecinate
  • Ultima veste este că Austria face gard la granița cu Slovenia. Ar fi primul gard ridicat între două țări ce fac parte din Spațiul Schengen. Așa încât, cu atât mai mult spre spațiul exterior UE ar trebui făcute garduri. Slovenia ar trebui să se grabească să-i urmeze exemplul .  Primul ministru sloven , Milo Cerar, a declarat că va ridica o barieră spre Croația, dacă va fi necesar.  E de prevăzut că fluxul se va îndrepta spre România. La ce se gândesc guvernanții noștri? .
  • Spania ridică o închidere cu înălțimea de 6 m , cu captatori și camere de luat vederi în enclavele sale din Africa (Ceuta și Melilla). Anterior fusese construită o închidere de numai 3 m înălțime, dar în 2005 au murit 15 persoane în timpul unei tentative de a trece împrejmuirea. 
  • Grecia a ridicat o barieră în Tracia (pe o lungime de 12,5 km) încă din 2012 pentru a-i împiedica pe migranții originari din Afganistan, Pakistan și Bangladesh să vină din Turcia. Ca urmare, migranții au început să traverseze Mediterana spre Sicilia și spre insulele grecești din Marea Egee.
  • Bulgaria a instalat o barieră cu înălțimea de 3m și lungimea de 30 km în 2013, la frontiera ei cu Turcia.  Ea va fi prelungită cu 58 km în anul 2010.
  • Macedonia prevede de asemenea să facă o împrejmuire 
  • Franța și-a închis și ea, la un moment dat frontiera cu Italia la Vintimille, dar fără a construi un perete. În schimb a făcut ziduri de grilaj în preajma portului Calais (o închidere pe două rânduri: un gard înalt de 4m și altul de 2-3m cu partea superioară curbată în afară .). Căile de acces spre tunelul pe sub Canalul Mânecii sunt și ele prevăzute cu garduri din sârmă ghimpată. Față de cei 10 km de garduri de până acum, se vor adăuga alți 29 km de garduri cu înălțimea de 4m pentru a păzi terminalul Eurotunelului. 

În afară de decizia de a-i „reloca”(coloniza)  pe migranți în alte țări din Europa, o politică mai amplă comună este pentru moment în stadiu incipient.
Țările din UE să nu-i mai lase să treacă pe migranțí spre alte state din Uniunea Europeană
Într-un plan în 16 puncte, șefii de state vor încerca să-și echilibreze pozițiile. 
400 de paznici de frontieră vor fi trimiși la frontiera din Balcanii Occidentali a UE, cerându-se în schimb statelor frontaliere din UE să-și abandoneze poziția de a lăsa să treacă spre alte țări pe migranții sosiți în acele țări.
E limpede că fiecare dintre țările aflate la marginile UE trebuie să păzească drastic propriile granițe pentru a împiedica trecerea migranților (așa cum a făcut deja Ungaria), dacă nu vrea ca aceștia să rămână pe teritoriul lor. (nn)
În proiectul de declarație, conducătorii europeni caută să accelereze repatrierea persoanelor ce provin din Asia de Sud –adică Afganistan și Pakistan, ale căror cereri de azil sunt respinse pentru că aceștia vin pur și simplu pentru a avea un nivel de trai mai bun și nu pentru a se salva de război sau de oprimare.
Germania, care are trupe în Afganistan pentru a ajuta la stabilizarea țării în cadrul unei misiuni NATO dorește ca Comisia europeană să negocieze un acord asupra repatrierii persoanelor din Afganistan ale căror cereri de azil au fost respinse.
În același proiect se spune că trebuie crescute eforturile de supraveghere a frontierelor, asta însemnând și mai multe nave în largul Greciei, mai mult control asupra frontierelor terestre din partea Macedoniei  și mai mulți bani alocați pentru controlul frontierelor.
Harta cu numărul de cereri de azil prezentate de sirieni între Aprilie 2011- Septembrie 2015.
Se ubservă presiunea uriașă a numărului mare de refugiați din Turcia, Liban, Iordania și Irak la frontierele Uniunii Europene. 

Angela Merkel a avertizat că nu va exista o soluție fără Turcia, care nu a fost invitată la acest mini-sommit.

UE a prezentat Turciei un așa-numit plan de acțiune prin care Turcia să primească fonduri (circa 3 miliarde de euro) ca să absoarbă mai mulți migranți din Siria, primind de asemenea și un regim  mai lejer de acordare a vizelor pentru Europa și avansarea discuțiilor pentru eventuala aderare a Turciei la UE.