Episodul 1: Plaza Romania, magazinul No 36. Magazinul apartine marcii Seroussi, si deci in viziunea lor ar trebui sa fie pretentios. Intru in magazin, fac ochii roata - nimeni. Mai merg putin, ajung in centrul magazinului - nimeni. Fac iar ochii roata, vad un individ care semana a vanzator alergand dupa o minge de tenis spre cabinele de proba. O iau pe urma lui si vad, intr-un loc mascat de niste rafturi, patru (4) vanzatori care jucau miuta. In magazin, in timpul programului, duminica ..
Episodul 2: Mare campanie de publicitate cu reduceri de pret la niste automobile. Sun la un dealer, imi raspunde o duduie care habar n-are despre ce vorbesc si care incearca sa ma convinga ca promotia de fapt nu exista si ca spotul TV o fi ramas de anul trecut. Si se mai mira lumea ca suntem singura tara in care s-au prabusit vanzarile de masini in Europa.
Episodul 3: Plaza Romania, magazin de camasi. Intreb de tricouri de pus pe sub camasa, vanzatoarea face ochii mari. Repet intrebarea, imi arata ca ei vand pijamale cu maneca scurta. Albastre.
Exemplele de mai sus s-au repetat intr-o forma sau alta de sute de ori si in orice fel de magazine, de la buticul din colt la un magazin de bijuterii de lux. Vanzatorii sunt indolenti, nu stiu ce vand si/sau nu ii intereseaza ce vand. Nu mai vorbesc de interesul pe care si-l dau pentru un om care intra in magazin, fie el interesat sau nu sa cumpere in acel moment. Si mai trist e ca in oamenii astia se baga bani, se fac training-uri si cineva probabil le explica valorile unei companii. Din pacate, totul este 'to no avail', iar treaba merge inainte in purul stil balcanic. Romanul da gramada oricum in magazine sa-si ia ultimul model de ceas si noua nuanta de blugi care se poarta anul asta si toata lumea e fericita.
Si totusi, parca as vrea cateodata sa-mi zambeasca cineva cand vreau sa-i dau niste bani si eventual sa-mi dea si o parere pertinenta. Cer prea mult?
4 comentarii:
Apropos, este adevarat ca nu ceri prea mult,de fapt nici nu cred ca ai putea cere prea mult de la vanzatori pentru ca tu nu esti acel om care sa fie interesat de achizitionarea vreunui produs,esti acea persoana care prefera sa-si pastreze banii pentru plata internetului stand asfel logat si comentand activitatea unor oameni care te-au lezat moral neacordandu-ti atentia necesara si care nu te-au ajutat sa-ti pierzi timpul si asa inutil cautand tricouri impotriva transpiratiei sau urmarind "mingii de tenis" prin magazine.Oricum e foarte trist sa stim ca exista oameni atat de narcisisti care se gandesc doar cum sa faca rau chiar si cu aceste comentarii irelevante din punctul meu de vedere agatandu-se cu disperare de orice fapt intamplat real sau inchipuit numai de dragul de a fi bagat in seama punand pe primul plan valorea unei companii si nu factorul uman de la care percepe atat de multa atentie.Sper ca in continuare sa fii acelasi om sa faci aceleasi lucruri ajutat fiind de cei care i-ti ofera atentia de care tu ai atata nevoie, si-ti citesc randurile in care tu lovesti omul de jos care are un salariu mai mult decat motivant iar el i-ti vinde pijamale sau joaca fotbal in timpul in care este platit de angajator pentru a zambi frumos la cei ca tine.
Foarte interesant comentariul, mai ales ca, involuntar, imi sustii punctul de vedere.
Cativa pointeri pentru interventiile viitoare:
1. 'i-ti' se scrie de fapt 'iti'
2. cauta in dex explicatia pentru narcisism
3. s-au inventat semne de punctuatie
Trecand la continut, nu am decat un comentariu: cat a fost scorul la miuta?
poate problema e la tine ...dak nu esti
abordat cum trebuie ...se simte snobismul si
ignoranta la un client de la o posta ....si saracii
consultantii ......pe care ii critici, [desi nu ar trebui ,in
primul rand pentru ca nici o zi nu seamana cu alta
in vanzari] , si pe care ii generalizezi - desi nu e normal dak ai sta un pic si te-ai gandi -
cu un tupeu de cine stie ce expert al vanzarilor,....... s-au saturat de oameni ca tine .
Nu ma intelege
gresit nu spun ca nu ai dreptate... intr-un fel...numai ca la o varsta
daca inca te mai mira unele lucruri omenesti .... mai mult sau mai putin ...la urma urmei
si scrii asta pe blog [poti scrie lucruri mult mai interesante de ex scufita
albastra ] inseamna .... : prietene
ti-ai ratat profesia ...de blogger...esti printre putinii sau singurul blogger care
a ales un subiect atat de banal informativ ...
consultantii iti zambesc mereu dak
stii cum sa te porti ...nu trebuie sa invete asta la training .. nu sunt roboti carora
sa ii instalezi ''programul zambet '' ... numai ca ... de cele mai multe ori nu poti da
nici macar un zambet cuiva care nu il merita ... :D
..salut cu respect dar nu uita ca ...traiesti in romania si din pacate
nu mereu sunt zambete la tot pasul cel putin nu in ultima perioada :D
Alta mostra de mentalitate propice pentru un vanzator: 'de vina pentru atitudinea mea e clientul'. Chiar presupunand ca eu as fi snob, ignorant, un taran cu negru sub unghii sau orice alta speta de genul asta, vanzatorul are datoria sa se poarte la fel cu orice persoana. Si cand spun la fel, ma refer la 'la fel de frumos'. Daca nu poate, si-a gresit meseria, n-o sa fie decat o cheltuiala in plus pe statul de plata al cuiva.
In ceea ce priveste parerea ta asupra subiectelor pe care ar trebui sa le abordez pe blogul meu personal, sper ca iti dai seama ca nu are nicio valoare. Iar blogul nu are ca scop aducerea de trafic (ai vazut vreo reclama?), ci abordarea unor subiecte care ma intereseaza pe mine sau care consider eu ca i-ar interesa pe altii.
Si ca o ultima observatie, de cand ocupatia de 'vanzator' a devenit ceva injositor, de trebuie inlocuita cu 'consultant'? Schimba asta cu ceva omul din spatele etichetei?
Trimiteți un comentariu