Incepand cu 21 octombrie 2008, numerele de telefon nu mai sunt 'legate de glie'. Si, in loc sa apartina operatorului, ele apartin acum persoanei care detine un contract valabil pentru numarul respectiv. Ce inseamna asta ? Simplu, inseamna ca fiecare persoana poate sa-si ia numarul de telefon si sa plece cu el in alta retea. Ai un numar cu 0722... si iti place mai mult un abonament la Orange? Foarte bine, muti numarul in reteaua Orange.
Care sunt limitarile:
- nu se poate transfera un numar de mobil la un operator fix sau invers. Adica Vodafone pe Romtelecom sau invers.
- operatiunea costa un tarif modic, in jur de 10-20 Euro, in functie de operator
- dureaza 10 zile pentru transferul unui numar
- in cazul in care se apeleaza un numar care a fost mutat din reteaua de origine, apelantul va fi avertizat printr-un sunet distinctiv sau un mesaj vocal
Mai multe detalii, precum si locul unde pot fi depuse eventualele reclamatii, aici
joi, 30 octombrie 2008
marți, 28 octombrie 2008
Unicredit - Saga unei banci
Acum circa 4 ani am deschis niste conturi la Unicredit. Inca le mai am. Si datorita acestui fapt am reusit sa urmaresc prabusirea continua a calitatii serviciilor prestate de banca, experienta pe care o sa incerc sa o redau aici pe scurt:
Anul zero: Deschid cont la Unicredit pentru ca e mereu liber (nu sunt cozi), au comisioane mici si internet banking gratuit. Un mic punct negativ: in vraful (la propriu!) de hartii pe care mi le-au intins ca sa le semnez pentru deschiderea de cont, se gasea de 7 (sapte) ori un paragraf prin care eu imi dadeam acordul ca ei sa proceseze informatiile mele personale, ale firmei si ale angajatilor (!!) in scopuri de marketing. Am taiat cu succes toate cele 7 paragrafe din contract.
Anul zero plus 6 luni: serviciile bune, deja ma cunosc cu lumea din banca, oameni de calitate, stiu meserie, mai fac si cate o gluma, mai 'vand' un pont.
Anul 1: o parte din oameni au plecat. Cei care ii inlocuiesc se misca mai greu, nu stiu la fel de multa meserie, dar sunt mult mai convinsi ca au dreptate. Incep sa apelez la sefi ca sa imi rezolv treburi de bun simt. Insa per total, e acceptabil.
Anul 2: reinnoire de carduri. Al meu e ok, al altcuiva se pierde si e gasit dupa vreo doua saptamani. In care timp omul nu-si poate accesa banii decat la ghiseu, cu buletinul.
Anul 3: fuziune cu Tiriac si HVB. Si aici incepe toboganul. Softul (de altfel foarte bun) de internet banking de la Unicredit e abandonat pentru cel de jena de la Tiriac. A durat circa un an pana au scos altul cat de cat functional, dar tranzactiile tot nu se efectueaza in timp real. De ce? Pentru ca sunt validate cu mana de cineva (sic!). Halal internet banking!
In plus, toate procedurile interne sunt schimbate, cu unele care par de-a dreptul stupide din punctul meu de vedere (adica in calitate de client). Se maresc comisioanele.
Moment vesel 1: o cucoana de la ghiseu ma intreaba pe mine (client) daca nu pot s-o duc cu masina cateva statii sa-si ia ceva de mancare.
Anul 3 plus 6 luni: dupa certuri repetate, reusesc sa ajung la o intelegere cu oamenii de la ghiseu. Totul merge relativ bine.
Moment vesel 2: incerc sa o conving pe o alta cucoana de la ghiseu ca o hartie trimisa prin fax e tot atat de originala cat una scoasa la imprimanta. Esuez lamentabil, in ciuda tuturor argumentelor si exemplelor.
Anul 4: toti oamenii se schimba (ce politica e asta, de nu lasi macar o persoana care stie despre ce e vorba in sucursala?). Cei noi sunt dezastru: refuza total sa gandeasca in afara culoarului pe care il stiu ei, zero initiativa pentru a ajuta clientul, preocupare maxima de a sta acoperiti cu hartii.
Sistemele interne au probleme, si incep sa nu mai produca hartiile pe care trebuiau sa le produca la timp. Sunt curios care e pasul urmator...
Anul zero: Deschid cont la Unicredit pentru ca e mereu liber (nu sunt cozi), au comisioane mici si internet banking gratuit. Un mic punct negativ: in vraful (la propriu!) de hartii pe care mi le-au intins ca sa le semnez pentru deschiderea de cont, se gasea de 7 (sapte) ori un paragraf prin care eu imi dadeam acordul ca ei sa proceseze informatiile mele personale, ale firmei si ale angajatilor (!!) in scopuri de marketing. Am taiat cu succes toate cele 7 paragrafe din contract.
Anul zero plus 6 luni: serviciile bune, deja ma cunosc cu lumea din banca, oameni de calitate, stiu meserie, mai fac si cate o gluma, mai 'vand' un pont.
Anul 1: o parte din oameni au plecat. Cei care ii inlocuiesc se misca mai greu, nu stiu la fel de multa meserie, dar sunt mult mai convinsi ca au dreptate. Incep sa apelez la sefi ca sa imi rezolv treburi de bun simt. Insa per total, e acceptabil.
Anul 2: reinnoire de carduri. Al meu e ok, al altcuiva se pierde si e gasit dupa vreo doua saptamani. In care timp omul nu-si poate accesa banii decat la ghiseu, cu buletinul.
Anul 3: fuziune cu Tiriac si HVB. Si aici incepe toboganul. Softul (de altfel foarte bun) de internet banking de la Unicredit e abandonat pentru cel de jena de la Tiriac. A durat circa un an pana au scos altul cat de cat functional, dar tranzactiile tot nu se efectueaza in timp real. De ce? Pentru ca sunt validate cu mana de cineva (sic!). Halal internet banking!
In plus, toate procedurile interne sunt schimbate, cu unele care par de-a dreptul stupide din punctul meu de vedere (adica in calitate de client). Se maresc comisioanele.
Moment vesel 1: o cucoana de la ghiseu ma intreaba pe mine (client) daca nu pot s-o duc cu masina cateva statii sa-si ia ceva de mancare.
Anul 3 plus 6 luni: dupa certuri repetate, reusesc sa ajung la o intelegere cu oamenii de la ghiseu. Totul merge relativ bine.
Moment vesel 2: incerc sa o conving pe o alta cucoana de la ghiseu ca o hartie trimisa prin fax e tot atat de originala cat una scoasa la imprimanta. Esuez lamentabil, in ciuda tuturor argumentelor si exemplelor.
Anul 4: toti oamenii se schimba (ce politica e asta, de nu lasi macar o persoana care stie despre ce e vorba in sucursala?). Cei noi sunt dezastru: refuza total sa gandeasca in afara culoarului pe care il stiu ei, zero initiativa pentru a ajuta clientul, preocupare maxima de a sta acoperiti cu hartii.
Sistemele interne au probleme, si incep sa nu mai produca hartiile pe care trebuiau sa le produca la timp. Sunt curios care e pasul urmator...
Cifrele zilei
1.24 raportul Euro/USD
$60 barilul de petrol .
In urma cu trei luni:
1.48 raportul Euro/USD
$126 barilul de petrol
Interesant, nu? :)
Oricum, e si o parte buna in toate astea: varful de preturi la petrol a impulsionat industria auto catre motoarele electrice. Ceea ce trebuia sa se intample de ceva vreme, dar mai bine mai tarziu decat niciodata.
$60 barilul de petrol .
In urma cu trei luni:
1.48 raportul Euro/USD
$126 barilul de petrol
Interesant, nu? :)
Oricum, e si o parte buna in toate astea: varful de preturi la petrol a impulsionat industria auto catre motoarele electrice. Ceea ce trebuia sa se intample de ceva vreme, dar mai bine mai tarziu decat niciodata.
Cum castigi un proces cu banca
Cazul profesorului Valeriu Nicolae a consumat destul de multa cerneala in saptamana trecuta. E drept, subiectul creditarii era 'pe val', iar procesul respectiv a picat la fix si ca atare a prins prima pagina mai peste tot.
Ce s-a intamplat? Domnul Nicolae s-a imprumutat la o banca. Banca i-a modificat conditiile creditului unilateral si intr-un mod evident oneros, omul a dat banca in judecata si a castigat.
Toata lumea a fost in extaz, titlurile de genul "Putem sa invingem sistemul", "Ce sa faci daca banca te trage in piept", au aparut peste tot si lumea a fost putin mai fericita.
Si totusi, ce inseamna victoria in cazul asta ? Dupa cum se poate vedea din textul complet al sentintei, disponibil aici, instanta a obligat banca sa accepte rezilierea contractului, cu plata soldului in conditiile stabilite initial. Deci, practic, imprumutatul a trebuit sa restituie integral imprumutul. Si a putut sa faca chestia asta, pentru ca suma era relativ mica: 1466 Euro.
Si acum sa vedem cum se aplica hotararea asta unui crestin care are un credit ipotecar. Ca acolo este problema mare, nu la cele de 'uz casnic'. Presupunem conditii identice, dar un credit de 50,000 Euro.
.....
Umm....nu se aplica. De ce? Pentru ca 99% dintre oamenii care au contractat un imprumut imobiliar nu au resursele sa achite imediat soldul creditului. Iar ceilalti 1% nu sunt interesati oricum de proceduri de genul asta.
Bun, si in cazul asta ce poti sa faci? Simplu: refinantezi creditul. Inghiti diferenta de dobanda o luna-doua si in timpul asta cauti o banca dispusa sa iti refinanteze investitia in conditii mai bune. Si de data asta casti si ochii mai larg la ce semnezi. E drept, pierzi cei 1-2-3% comision de rambursare anticipata, dar in general poti sa-l incluzi in noua rata de la cealalta banca, asa ca nu faci niciun efort imediat si per total iesi mai bine.
Ce s-a intamplat? Domnul Nicolae s-a imprumutat la o banca. Banca i-a modificat conditiile creditului unilateral si intr-un mod evident oneros, omul a dat banca in judecata si a castigat.
Toata lumea a fost in extaz, titlurile de genul "Putem sa invingem sistemul", "Ce sa faci daca banca te trage in piept", au aparut peste tot si lumea a fost putin mai fericita.
Si totusi, ce inseamna victoria in cazul asta ? Dupa cum se poate vedea din textul complet al sentintei, disponibil aici, instanta a obligat banca sa accepte rezilierea contractului, cu plata soldului in conditiile stabilite initial. Deci, practic, imprumutatul a trebuit sa restituie integral imprumutul. Si a putut sa faca chestia asta, pentru ca suma era relativ mica: 1466 Euro.
Si acum sa vedem cum se aplica hotararea asta unui crestin care are un credit ipotecar. Ca acolo este problema mare, nu la cele de 'uz casnic'. Presupunem conditii identice, dar un credit de 50,000 Euro.
.....
Umm....nu se aplica. De ce? Pentru ca 99% dintre oamenii care au contractat un imprumut imobiliar nu au resursele sa achite imediat soldul creditului. Iar ceilalti 1% nu sunt interesati oricum de proceduri de genul asta.
Bun, si in cazul asta ce poti sa faci? Simplu: refinantezi creditul. Inghiti diferenta de dobanda o luna-doua si in timpul asta cauti o banca dispusa sa iti refinanteze investitia in conditii mai bune. Si de data asta casti si ochii mai larg la ce semnezi. E drept, pierzi cei 1-2-3% comision de rambursare anticipata, dar in general poti sa-l incluzi in noua rata de la cealalta banca, asa ca nu faci niciun efort imediat si per total iesi mai bine.
luni, 20 octombrie 2008
Un site per etaj - afla-ti vecinii
In caz ca folosesti un hosting shared pentru site-ul tau, poate fi util sa stii cate si mai ales ce alte site-uri sunt 'lipite' pe acelasi IP.
Cum se afla asta? Nimic mai simplu: cu un site ca MyIPNeighbors sau AboutThisSite .
Vecine dezbracate, cineva ? :)
Cum se afla asta? Nimic mai simplu: cu un site ca MyIPNeighbors sau AboutThisSite .
Vecine dezbracate, cineva ? :)
Umbrela, bizonul si educatia
Am remarcat in ultima vreme in trafic din ce in ce mai multe stickere pe masini. Si nu vorbesc de modelele 'intelectuale' cu un deget in sus sau cu 'insured by mafia'. Nu. Cele la care ma refer acum sunt cele de genul 'Eu nu arunc gunoi pe strada'. Pentru cine nu stie, initiativa apartine organizatiei Umbrela Verde si orice voluntar poate obtine respectivul sticker gratis.
Alte campanii care se adreseaza direct sau indirect soferilor sunt cele de genul Hoo cu Tata! de la Top Gear sau Parchez Ca.. , o initiativa individuala.
Faptul ca exista oameni care au convingerea si capacitatea sa lanseze campanii de genul asta ma umple de bucurie. Si sper sa ajung sa prind ziua in care, pentru fiecare gibon care te injura in trafic sau iti parcheaza pe picior, va exista un om care conduce civilizat, linistit si politicos.
Promit ca in ziua cu pricina sa renunt si eu la cateva riduri de pe frunte.
Alte campanii care se adreseaza direct sau indirect soferilor sunt cele de genul Hoo cu Tata! de la Top Gear sau Parchez Ca.. , o initiativa individuala.
Faptul ca exista oameni care au convingerea si capacitatea sa lanseze campanii de genul asta ma umple de bucurie. Si sper sa ajung sa prind ziua in care, pentru fiecare gibon care te injura in trafic sau iti parcheaza pe picior, va exista un om care conduce civilizat, linistit si politicos.
Promit ca in ziua cu pricina sa renunt si eu la cateva riduri de pe frunte.
miercuri, 15 octombrie 2008
The palest ink is better than the best memory
Am ajuns la concluzia ca pozele nu sunt suficiente ca sa-ti pastrezi amintirile. Nu ai cum sa ai mereu o camera la indemana (desi stiu cativa oameni care umbla non-stop cu ele in spate). In plus, cele mai interesante intamplari nu iti dau decat foarte rar o sansa sa apesi declansatorul. Si atunci, ce faci ? Le pierzi ?
Enter blogosfera, cel mai recent invelis al pamantului. Nu poate sa inlocuiasca stratul de ozon, dar la capitolul exprimat ganduri, imprastiat idei si aratat cu degetul oameni se descurca foarte bine.
Sunt foarte curios care dintre astea trei functionalitati o sa devina principala aici :)
Enter blogosfera, cel mai recent invelis al pamantului. Nu poate sa inlocuiasca stratul de ozon, dar la capitolul exprimat ganduri, imprastiat idei si aratat cu degetul oameni se descurca foarte bine.
Sunt foarte curios care dintre astea trei functionalitati o sa devina principala aici :)